Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktionsomkostninger

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra århus
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så prøver jeg lige med et indlæg i et nyt forum, i håbet om at en eller flere vil hjælpe mig.

Det drejer sig om, at jeg har fået en idé til et produkt, som jeg forsøger at beregne rentabilitet på.

Derfor er jeg interesseret i at høre om  nogen ved noget om produktionsomkostningerne ved at få produceret et produkt som består af to plast emner. Jeg tror det skal være PP plast, men ved ikke så meget om den slags, så skal nok have noget rådgivning af en art.

Det ene plast emne er L formet. Det er ca 30 cm langt. den vandrette del af L'et er ca 1,5 cm bred. Den lodrette del er også ca 1,5 cm bred. Det andet plast emne er l formet og ca 30 cm langt. Begge emner er ca 3 mm. tykke. Udover dette skal der på emnerne laves nogle detaljer bl.a. i form af huller og dutter der stikker ud.

Jeg vil ligeledes gerne høre, om nogen ved noget om hvor meget en forretning skal tjene på et produkt. Jeg regner med at de skal tjene 30,5x deres indkøbspris (jeg synes jeg har hørt det en gang) Derfor regner jeg med, at hvis jeg tager 70 kr for 100 stk, så gange forretningen prisen med 30,5 og tager altså 2135 kr for 100. Altså en stk pris på 21,35. Jeg spørger, fordi jeg, inden jeg laver en prototype, gerne vil beregne om det overhovedet er rentabelt, at sætte produktet i produktion i forhold til hvor mange jeg forventer der bliver solgt.

Jeg håber på, at en eller flere kan hjælpe mig.

Venlige hilsener, Anne

Fra århus
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

anne hansen:
Det andet plast emne er l formet og ca 30 cm langt
Jeg glemte at tilføje at også dette emne er ca 1,5 cm bredt.

det var bare det.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

At lave 100stk. af noget er aldrig rentabelt. Medmindre selvfølgelig det er meget meget dyre ting eller rækkehuse ;). Opstartsomkostningerne er høje,  støbeforme osv.  Få lavet en prototype på en 3D printer eller på anden måde hvis muligt og se om du kan finde en investor der tror på ideen. Og prøv at se om du kan få opbygget potentielle salgskanaler inden du starter produktion. 

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra århus
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Først mange tak for dit svar :)

Jeg forestiller mig, at jeg skal lave mere end 100 stk, af en eller anden grund synes jeg bare, det var nemmere at regne i 100 end 1 eller 100.000.

Jeg tænker, at det måske er nemmere at finde en investor, hvis jeg kan vise regnestykke der viser hvor meget overskud der regnes med. Iøvrigt hvor mange procent tjener en investor så normalt?

Jeg ved ikke, hvordan jeg obygger potentielle salgskanaler - mener du, at jeg skal tage kontakt til de steder, jeg mener produktet skal sælges? Jeg har en klar idé om hvor, men har ingen aftale eller kontakt. Forestiller mig, at det er klogere at tage kontakt, når jeg, som du skriver, har en prototype men også nogle tal.

Mange hilsener og ønsket om en god dag, Anne

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt en fordel at lave en prototype først og få lavet tegninger så du kan vise producenter at du selv er engageret i projektet og det ikke bare er en flygtig tanke du har fået. At lave pris på et produkt kræver jo at et firma skal have deres folk til at bruge arbejdstid på det, og det koster penge.

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra århus
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen og tak igen! :)

Så tror jeg min arbejdsgang ser sådan ud:

Prototype og tegninger

Investorer til projektet

Kontakt til forhandlere

Produktion

.. Har jeg glemt noget?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

anne hansen:
Jeg vil ligeledes gerne høre, om nogen ved noget om hvor meget en forretning skal tjene på et produkt. Jeg regner med at de skal tjene 30,5x deres indkøbspris (jeg synes jeg har hørt det en gang)

 

Der er ingen butik som kan tillade sig at gange deres indkøbspris med 30,5 !!  alt afhængig af varetype vil butikker normalt gange indkøbspirsen (uden moms)  med en faktor mellem 2 til 7  for at få deres udsalgspris inkl moms.

 

 

Ravn

 

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

anne hansen:

Prototype og tegninger

Investorer til projektet

Kontakt til forhandlere

Produktion

Hej Anne,

Det lyder sjovt

Noget af det første en investor spørger om er: Hvem skal du sælge det til og hvordan?

Så du bliver nødt til at vise dine tegninger/prototyper til mulige og evt fortrolige  forhandlere og slutbrugere hurtigst muligt, så du har noget mere konkret feedback at fortælle en mulig  investor om markedet.

Jeg er i øvrigt enig med Ravns kommentar om mulig avance

Held og lykke med projektet

Fra århus
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Begge

Hmm.. så har jeg vel overvurderet butikkernes avance - men heldigvis betyder det blot, at jeg vil komme til at tjene mere, om alt går som det skal :)

Jeg ved, hvem jeg skal sælge til og har også en idé om hvordan. Med hensyn til at snakke med forbrugere og forhandlere, kan man så lave en gratis prøve, som forhandlerne kun betaler produktionen af. Dvs. man ikke selv tjener noget på det, for på den måde at få det prøvet af, eller er det dumt? Jeg tænker, at jeg vel skal have lavet noget rettighedspapir på sagen - (tror dog ikke jeg kan få patent men blot designrettighed da produktet er en variation og forbedring af et eksisterende produkt) - er det noget jeg selv kan skrive, og hvad skal det indeholde?

Mange tak for jeres tid.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

anne hansen:
Med hensyn til at snakke med forbrugere og forhandlere

 

Du bør gå efter div. grosister frem for at bruge tid på at kontakte en masse små butikker.   Grosisterne vil kunne aftage meget store partier hvilket er en fordel for dig.

Ravn

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)