Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er pingbacks og trackbacks godt for ens SEO

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt og søgt, da jeg er ny til Wordpress, og det ser ud til, at der er nogle, der hævder, at pingbacks og trackbacks er godt for ens hjemmeside.

På den anden side ser disse pings helt skæve ud i ens kommentarer, så jeg kan ikke lide dem, hvis de ikke har værdi. Jeg ser dem ikke hos andre affilates, og det sker kun på en af mine Wordpress-sider. Dog undrer det mig lidt, at de næsten ser menneskeskabte ud, altså det uddrag, der vælges.

Her er et eksempel: "[...] kan du få inspiration til, hvordan du kan få en billig flybillet ved at læse: Billige flybilletter og hoteller Lignende indlæg:Billige flybilletter og hotellerFlere og flere vælger at tage en ekstra [...]".

De linker rundt på min egen hjemmeside, og jeg kan ikke spore ophavsstedet, da det er en underlig IP-adresse, som gør det.

Mit spørgsmål er, om pingbacks og trackbacks er godt for ens SEO, eller om jeg skal slå "Tillad link underretning fra andre blogs (pingbacks og trackbacks)" fra?

Her er eksemplet: www.kronberg.dk/rejser/thailand/billige-flybilletter-hoteller/

Hilsen, Robert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:10

Er der ikke nogen, som kender svaret?

Jeg har desuden fundet tre indlæg på Amino.

Følgende svarer på mit spørgmål, men jeg fatter ikke svaret, selv om jeg følger linkene:

http://www.amino.dk/forums/t/152247.aspx#1028343

Men så finder jeg to andre tråde, der alene handler om Pings, men da de er fra henholdsvis fra 2007 og 2010, så ved jeg ikke, om de stadig er relevante, og jeg kan ikke gennemskue sammenhængene mellem pingbacks/trackbacks og at pinge diverse.

I det første indlæg fra 2007 kommer Thorborg med en meget lang liste på steder at pinge, som man kan indsætte i Wordpress. Listen er senere fjernet fra Amino Wiki, men hvorfor:

http://www.amino.dk/forums/t/20943.aspx?PageIndex=2

Senere, i 2010, kommer der en mindre pingeliste fra Simon og en advarsel fra Andy mod at komme til at pinge dobbelt, så betyder det, at det kan være uheldigt at pinge for meget, og findes der en ny liste:

http://www.amino.dk/forums/t/106449.aspx#707134

Så mit spørgmål er stadig, hvordan man skal forholde sig til pingbacks og trackbacks i forhold til SEO, og hvorledes man skal forholde sig til at pinge Gud og hver mand i forhold til SEO og eventuel spamstraf?

Eller om det i dag er ligegyldigt for Google, hvad man end gør, ligesom man stadig man kan lave meta-keywords i Wordpress SEO, selvom Google er ret uinteresseret.

(Lige nu benytter jeg den lange pingeliste fra 2007)

Hilsen, Robert

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:04

Det korte svar: Det er fint at pinge diverse tjenester fra din WP, når du poster noget nyt. Intet problem i det.

Trackbacks er noget helt andet. Hvis jeg linker til din artikel fra min blog, og du accepterer det som en del af dine kommentarer, får jeg et link fra dig til mig (hvis du har dofollow). At linke ud kan såmænd også være fint i relation til SEO, men vær nøje med, hvem du accepterer trackbacks fra. Det er skidt at linke til "bad neighborhood".

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:16

Hej Thomas,

Tak fordi du gad svare.

Men jeg aner ikke, hvem der gør det, da det er fra en IP, som jeg ikke kan spore.

Indlæg som "[...] kan du få inspiration til, hvordan du kan få en billig flybillet ved at læse: Billige flybilletter og hoteller Lignende indlæg:Billige flybilletter og hotellerFlere og flere vælger at tage en ekstra [...]" er da helt ude og skoven og burde slettes, men jeg ved ikke, om det er en god ide?

Dertil kommer, at jeg har fået problemer med censuren. Der er adskillige af mine sider, som jeg ikke kan få adgang til, fordi Thailand har blokeret dem, men jeg har ingen nøgne asiater på mine sider (og heller ingen nøgne danskere eller lignende).

Hilsen, Robert

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 20:35

Du skal også passe på trackbacks, for de behøver slet ikke komme fra en anden hjemmeside. Der findes fine værktøjer, som kan sende trackbacks ud i hele verden - Det er formentlig også det du oplever, når du ikke kan finde dit link nogen steder.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 21:39

Jeg er ny til Wordpress, men jeg er ikke ny med at lave hjemmesider, da jeg har været i gang siden 1997, hvor vi lavede hjemmesider i Notepad.

Jeg takker for alle svar, men jeg har ikke fået svar på mit spørgsmål.

Det må da være umuligt, at jeg er den eneste på Amino med dette problem eller rettere dette spørgsmål, om det er et konkret problem.

Der er mange SEO-eksperter og udbydere af Wordpress-opsætninger på Amino, men hvis der ikke er en eneste, der kan give et simpelt svar på mit spørgsmål, som er ganske relevant, så er jeg da ganske forvirret.

Hilsen, Robert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 21:54

Jeg gentager, please, og Thorborg spurgte om noget af det samme i 2007 uden at få svar (se henvisning til tråd i 2007 i mit tidligere indlæg):

Så mit spørgmål er stadig, hvordan man skal forholde sig til pingbacks og trackbacks i forhold til SEO, og hvorledes man skal forholde sig til at pinge Gud og hver mand i forhold til SEO og eventuel spamstraf?

Eller om det i dag er ligegyldigt for Google, hvad man end gør, ligesom man stadig man kan lave meta-keywords i Wordpress SEO, selvom Google er ret uinteresseret.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:05

Robert, jeg er ikke 100% sikker på jeg forstår dit spørgsmål, men jeg prøver at svare alligevel :)

Pings: Der er ingen eller næsten ingen SEO værdi her. Pings bruges egentligt mest til indexering. Hvis fx du laver et backlink til din side kan du pinge det så du ikke skal vente 3 uger på at Google kommer tilfældet forbi.

Trackbacks: Jeg er ikke 100% sikker men jeg mener ikke at det giver særligt meget. Så hvis det er på bekostning af brugervenlighed/design/branding så ville jeg holde mig fra.

Jeg håber du blev klogere :)

Konge Links udarbejder din linkbuilding strategi, og opretter de links der giver dine konkurrenter baghjul på Google. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:11

Hej Konge Links,

Ja, det ser skørt ud for brugerne, og derfor vil jeg gerne slå det fra.

Men hvad skal jeg slå fra eller ændre:

1) Slette disse pingindlæg?

2) Ændre indstillingerne om pingbacks og/eller trackbacks?

3) Ændre hvem jeg pinger?

Hilsen, Robert

Konge Links:

obert, jeg er ikke 100% sikker på jeg forstår dit spørgsmål, men jeg prøver at svare alligevel :)

Pings: Der er ingen eller næsten ingen SEO værdi her. Pings bruges egentligt mest til indexering. Hvis fx du laver et backlink til din side kan du pinge det så du ikke skal vente 3 uger på at Google kommer tilfældet forbi.

Trackbacks: Jeg er ikke 100% sikker men jeg mener ikke at det giver særligt meget. Så hvis det er på bekostning af brugervenlighed/design/branding så ville jeg holde mig fra.

Jeg håber du blev klogere :)

Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:30

Hej Robert,

Nu er Wordpress ikke mit område men jeg kan komme med et par bud alligevel:

1: ja, hvis de som sagt ikke giver værdi til brugeren.

2: Ja, slå det fra hvis muligt.

3: Er ikke sikker på hvad du mener, men hvis du bare vil have indexeret ny indlæg, så lav en Google Plus side. Jeg har haft meget succes med at dele hvert nye blogindlæg på Google Plus. Jeg logger hver gang Google bot'en kommer forbi en af mine sidder, og den kommer med det samme efter en plus-deling.

Konge Links udarbejder din linkbuilding strategi, og opretter de links der giver dine konkurrenter baghjul på Google. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)