Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Masser af DC på Drupal hjemmeside... Hvordan kommer jeg problemet til livs ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har hjemmesiden Spil-vind.dk, som i den grad er ramt af Duplicate Content.

Jeg har sørget for at 301-redirecte fra www. til non-www., så det er ikke et problem, men der er en masse andre...

Her kommer listen:

Indekseret som w.spil-vind.dk

Indekseret som ww.spil-vind.dk

Taxonomy terms indekseret 2 gange, så adressen: spil-vind.dk/konkurrencer/rejser også har adressen: spil-vind.dk/taxonomy/term/5

Jeg har også dc pga.: ?page=1

og: ?p=

og: ?order=

Og der er blevet indekseret flere mærkelige adresser der ser sådan ud: spil-vind.dk/?refsite=www.n1ads.com&ref=alexa-traffic-rank

Er der nogen derude som har kendskab til Druapl og SEO/Drupal SEO som kan hjælpe mig, så ville jeg blive SUPER glad...

På forhånd tak

Marc

På udkig efter en ny damprenser ?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:07

prøv og skriv på drupaldanmark.dk hvis du ikke får hjælp her.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

med og uden www. skal du lave i filen .htaccess - koden er der, så den skal bare aktiveres.

der ud over skal du installerer modulet global_redirect som fjerner øvrige dc.

installer også modulet redirect. til fremtidige redirect.

M.v.h.

Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23

Du kan også installere modulet: seo_checklist og så arbejde siden igennem med seo.

moduler: pathauto, pagetitle, metatags_quick etc.

M.v.h.

Karsten

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 22:04

Hej Karsten.

Jeg har allerede alle de moduler installeret som du nævner i de 2 indlæg... Men om jeg har lavet en fejl i indstillingerne i Global Redirect, skal jeg ikke kunne sige...

Metatags og Meta tags quick er jeg også begyndt at udelukke webadresser med manuelt.

Jeg har allerde ændret i .htaccess filen så den redirecter fra www. til non-www. , mit problem består nu i at når jeg søger site:spil-vind.dk på Google dukker der også resultater op med et w. foran og to ww. foran... Det er meget mystisk...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

indsæt følgende i .htaccess under den rewrite rule du har i forvejen:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^ww\.(.+)$ [NC]
RewriteRule ^ http://%1%{REQUEST_URI} [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^w\.(.+)$ [NC]
RewriteRule ^ http://%1%{REQUEST_URI} [L,R=301]

Du skal ikke udelukke sider med metatags, for at undgå dc. Slet evt. alle dine redirects.

Globalredirect SKAL løse almindelig dc, men hvis du har lavet en masse redirects selv kan det give problemer.

Giv nogle eks. på dc, så skal jeg hjælpe dig.

M.v.h. Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Nu er det begrænset hvad jeg kan i en html fil, men det ser ud som om at spil-vind.dk/konkurrencer/rejser er en side du har lavet med views, og spil-vind.dk/taxonomy/term/5 er en almindelig taxonomy side. Det er derfor 2 forskellige sider med næste sammen indhold og derfor dc.

Jeg kan ikke helt overskue / gætte mig til hvordan du laver dine sider, men jeg tror det går galt fordi du har flere ensartede sider. Eller sider der viser samme dataudtræk. Du kan ikke lave redirects på sider der eksisterer. Du skal slette en af siderne, og så lave et 301 redirect.

Lav f.eks. forskellige indholdtyper (ala article) til de forskellige "sider" og så en indholdsside med views. Så får indholdtyperne: penge, rejser, gavekort etc. og indholdssiderne /konkurrence/penge, /konkurrence/rejser etc.

Drop at bruge terms.

M.v.h.

Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47

Jeg kiggede lige på din hjemmeside igen, da det med w. og ww. undrede mig. Den svarer på alt foran .spil-vind.dk (f.eks. tab.spil-vind.dk). Det skal du ændre i opsætningen af dit webhotel.

m.v.h.

Karsten

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:03

Karsten Sønderup Hansen:

Jeg kiggede lige på din hjemmeside igen, da det med w. og ww. undrede mig. Den svarer på alt foran .spil-vind.dk (f.eks. tab.spil-vind.dk). Det skal du ændre i opsætningen af dit webhotel.

m.v.h.

Karsten

Nej det kan nu altså klares med et lille skriv i htaccess, der er ingen grund til at ændre noget på serveren, webhotel eller DNS for den sags skyld. da man så mister eventuel værdi i stedet for.

rewritecond %{http_host} !^spil-vind\.dk [nc]
rewriterule ^(.*)$ http://spil-vind.dk$1 [L,R=301]

Som i grunden bare siger, hvis ikke hosten starter med spil-vind.dk så skal den redirectes til spil-vind.dk.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 20:15

Først og fremmest vil jeg gerne sige tusind tak for hjælpen til Karsten & KTJ-Media.dk... Det er go' stil Smile

@ KTJ-Media.dk : Jeg har indsat dit stykke kode i min .htaccess fil, så nu er det problem løst.

@ Karsten : Jeg har lavet en content-type/indhold-type til konkurrencer, hvor man kan skrive forskellige informationer og vælge en kategori/term at placere konkurrencen i...

Du har fuldstændig ret i at spil-vind.dk/taxonomy/term/5 er en almindelig taxonomy side hvor spil-vind.dk/konkurrencer/rejser er en side lavet med views… Skal jeg så slette taxonomy-siderne og redirecte dem til konkurrencer/rejser, konkurrencer/gavekort, etc. ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)