Ifølge Google skulle man kunne hæve sin Quality Score væsentligt ved at sikre at destinationssiden er optimeret til de valgte søgeord i en konkret annoncegruppe (og dermed i sidste ende få lavere klikpris). Jeg har selv eksperimenteret en del med det, uden at se de store resultater. Faktisk har en evt. forbedring (lavere klikpris) været så lav, så jeg er meget i tvivl om det var relateret til tilpasning af destinatikonssiden - eller blot nogle andre faktorer, som f.eks. ændret konkurrence fra andre annoncører. Har I kunnet konstatere, at der virkelig er noget at hente her? |
AdWords og Quality Score - jeres erfaring?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Du har valgt det forkerte forum til dit indlæg. Mvh Christen |
Hej Ja, det er helt klart, at en høj QS giver lavere klikpriser. QS består bl.a. af følgende elementer: 1. Relevansen af din annonce (dvs. klikrate ). 2. Pris pr. klik. 3. Relevanse af din landingsside (ikke kun den pågældende landingsside, men også websitets tema generelt). 4. Performance historik - dvs. hvor godt din annonce gør det over tid. Du kan tjekke din QS i AdWords i dropdown menue "Vælg kolonner" - har du prøvet det? Der kan du se, om QS er God, OK eller dårlig. Hvor lang tid har du lavet dine undersøgelser over? Det er også et spørgsmål om, hvordan du har ændret dine annoncer. Nogle ændringer kan du foretage uden at miste QS. Andre ændriner Nulstiller QS, hvorefter det vil tage noget tid at "opspare" historik og dermed en god QS igen. QS er iøvrigt kun udregnet ud fra selve søgenetværket, og den lave CTR fra indholdsnetværket er der med ikke med til at ødelægge din QS. |
CEO / Partner @ Deducta Online Marketing
Bare en tilføjelse ... Det er ikke kun relevansen men også "kvaliteten" af siden Google tjekker. Problemet er så bare, atd et Google opfatter som "kvalitet" ikke altid giver flere salg. Tværtimod! F.eks. mener Google at det er en kvalitet hvis siden har links til andre sider på sitet og links til eksterne websites - men det er bestemt ikke altid noget der øger konverteringerne. Ofte er meget præcise salgs-landingpages det der sælger bedst, men det kan så give en dårligere QS. Det er derfor adbot-cloaking nogle gange kan betale sig :) |
Sebastian: "Hvor lang tid har du lavet dine undersøgelser over?" Nogle uger...men som du skriver... "Det er også et spørgsmål om, hvordan du har ændret dine annoncer. Nogle ændringer kan du foretage uden at miste QS. Andre ændriner Nulstiller QS, hvorefter det vil tage noget tid at ''opspare'' historik og dermed en god QS igen." Derfor er det jo også svært at afgøre, hvad en forbedring/forringelse konkret kommer af. Mikkel: "Bare en tilføjelse ... Det er ikke kun relevansen men også "kvaliteten" af siden Google tjekker. Problemet er så bare, atd et Google opfatter som "kvalitet" ikke altid giver flere salg. Tværtimod! F.eks. mener Google at det er en kvalitet hvis siden har links til andre sider på sitet og links til eksterne websites - men det er bestemt ikke altid noget der øger konverteringerne. Ofte er meget præcise salgs-landingpages det der sælger bedst, men det kan så give en dårligere QS." Ja, livet er fuld af udfordringer... ![]() |
Næ, det vil jeg nu ikke mene. Men det kræver selvfølgelig du isolerer de ting du tester, så du ved, hvilke ændringer der giver hvilke resultater. Google har gjort det ret fleksibelt for deres annoncører vedvarende at teste for bedre effektivitet - på trods af det ikke er særlig tydeligt, hvordan du gør det. Det kræver bl.a. en forståelse for, hvad det er QS følger, og hvordan du kan håndtere dine kampagner uden at ødelægge QS - noget jeg gennemgår i min bog om Google AdWords - Tips & Trick til, hvordan de Professionelle gør - som jeg er ved at have færdig. |
CEO / Partner @ Deducta Online Marketing
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)