God eftermiddag :) Jeg har gennem en periode meget gerne ville igang med at få stablet nogle affiliate sider på benene. Allerede her støder jeg på de første problemer da jeg er helt ny inde for dette emne, og alt hvad der har med hjemmesider at gøre. Det største og første problem er at jeg ikke ved hvordan jeg skal komme i gang med at designe og opsætte en hjemmeside :) Derefter følger mindre problemer som omhandler hvilket emner jeg skal give mig i kast med, og hvor jeg finde de bedste affiliate progremmer. Men det er jo det mindste af det hele... Så grunden til at jeg smider dette indlæg op er fordi jeg søger en masse brugbar viden om emnet, og nogle gode råd til at komme i gang med at lave hjemmesiden! /Tobias Lund |
Hej Tobias.
Du er ikke den første der gerne vil det, men det er faktisk en god ide, fordi det er sjovt, og man kan komme til at lære meget af det.
Før du rigtig kan gå i gang er der lige nogle punkter du skal igennem.
1. Hvad skal det være om, det bedste er at tag en niche du kender godt til, som kaffemaskiner, tennis, have, jul, sommer. Alt så noget, for du skal lidt vide hvad det er du vil skrive om.
2. Så skal du finde en måde og lave din hjemmeside på. Der kan du søge rundt på Amino, som jeg sagde før er du ikke den første. Der er blevet snakket mange gange om hvordan man skal lave det, og der er mange gode svar på det. Du kan os søge rundt på google efter det. Da jeg prøvede det brugte jeg noget der hed mono. Det er meget nemt og lære, men kan dog ikke særlig meget.
3. Design, den måde du kan skabe et godt design, er ved og kigge rundt på andre hjemmesider, se hvad de har lavet, og få nogle ideer derfra til hvordan du vil sætte dit sammen.
4. Det er først her til skal til at finde ud hvad det er for noget reklame du skal have ind på din hjemmeside, du skal finde din målgruppe for der er flest der viser interesser for de reklamer du har på din side, du skal finde ud af om det skal være film eller banner, og hvor det skal være fra. F.eks euroads, eller goviralnetwork, der er rigtig mange. Dem kan du os finde rundt til her på Amino, eller google.
Held og lykke med det.
Mvh
Martin Bøgelund.