Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for personalegoder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik at vide forleden, at jeg her berettiget til at trække et beløb fra pr. medarbejder pr. år for mindre ting som kaffe, sodavand kage m.m.

Hvad er satsen?

Og da jeg ikke tidligere har benyttet mig af dette fradrag, kan jeg så feks. gå tilbage og tager så på mit regnskab fra 2009 og frem?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har vel fået fradrag for de udgifter du har haft ud fra dine bilag?
For det er det du kan trække fra.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spinner:

Jeg fik at vide forleden, at jeg her berettiget til at trække et beløb fra pr. medarbejder pr. år for mindre ting som kaffe, sodavand kage m.m.

Det er desværre forkert.

Spinner:

Hvad er satsen?

Den findes ikke. Som Kristian nævner, så skal du i stedet fradrage udgifter i henhold til bilag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39

Martin E. Jensen:
Den findes ikke. Som Kristian nævner, så skal du i stedet fradrage udgifter i henhold til bilag.

Enig - og hvordan er det nu så med kaffe, sodavand og kage til medarbejderne. Ved indkaldte møder er der fuldt  fradrag og fuldt moms fradrag også, men hvis det er noget der står fremme til afbenyttelse, hvordan er det så nu med momsen, er det 0 eller 25% af momsen der så må trækkes?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 07:19

Enig - og hvordan er det nu så med kaffe, sodavand og kage til medarbejderne. Ved indkaldte møder er der fuldt  fradrag og fuldt moms fradrag også

Kun hvis mødet afholdes på en sådan måde, at virksomhedens behov gør det nødvendigt med bespisning. Hvis det ikke er tilkfældet, så er momsfradraget 0%.

Cookie:

men hvis det er noget der står fremme til afbenyttelse, hvordan er det så nu med momsen, er det 0 eller 25% af momsen der så må trækkes?

Momsfradrag på 0%.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)