Mig og en kammerat overvejer at starte en webshop og skal derfor registreres som en virksomhed. Har været rundt på erhvervs- og selskabsstyrelsens hjemmeside og har da også fundet ud af hvor vi kan oprette os og få et CVR nummer. Der er dog så meget information der kan virke som lidt af en jungle at finde vej igennem, så vil lige høre hvad man egentligt forpligter sig til i det man opretter en virksomhed. Kan forstå der i hvertfald er en årsrapport som skal indsendes, er der ellers noget vigtigt man skal tage højde for? Desuden er ikke helt klar over hvordan det fungerer når man køber produkter hjem omkring det at fratrække moms af ens skat. Håber der er nogle der kort og simpelt kan afklare lidt af tvivlen herom. |
Hej!
Der skal laves en årsrapport, som i første omgang ikke skal indsendes til skat.
Kan dog kræves af SKAT på anfordring.
Såfremt i bliver momsregistreret, skal der laves momsindberetning kvartårligt.
Med hensyn til indkøb kommer det an på, hvor i verden i køber varer, idet
der findes forskellige regelsæt i forbindelse med behandlingen af indkøbsmomsen.
/Peter