Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af referencer i nystartet virksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har efterhånden lavet flere hjemmesider for kunder, og har indtil videre bare indberettet det som b-indkomst. Jeg går nu og overvejer om det er tid til at blive cvr-registreret, lave en firmahjemmeside og bruge disse hjemmesider som referencer.

Kan jeg bruge disse referencer på firmahjemmesiden, eller må jeg kun bruge referencer hvor fakturaen er fra selve firmaet?

Venlig hilsen
Mikkel

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:56

vis det er dig der har lavet sider vil jeg mene du godt må

der er dog dette her dog

dog husk vis du har været ansat i et firma og det er dette firma der har givet dig løn må du ikke bruge det som referencer , det har jeg i hvert fald hørt et par gange man ikke må en nogle debatter her på amino.dk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 22. Apr 11
Skrevet kl. 16:17

Hej Mikael,

Mange tak for dit svar.

Det er alle nogle sider jeg selv har lavet, og som har været afregnet direkte mellem mig og kunden.

Er der nogle der kan be- eller afkræfte om referencerne må bruges på firmahjemmesiden?

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:29

Det er vel almindelig god kutyme at spørge dem du har lavet hjemmeside for om de vil fremstå som reference på din kommende side!? På den måde kommer du heller ikke i nogen form for vanskeligheder..

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra København
Tilmeldt 22. Apr 11
Skrevet kl. 16:36

Hej Jimmy,

Tak for dit svar.

Jeg har undersøgt det med dem, og for dem må jeg gerne bruge deres hjemmeside som reference. Det er mere om jeg må bruge dem juridisk, da siderne ikke er lavet af virksomheden, men af mig som privatperson.

Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 08:35

Hvis du har ok fra dem, du har lavet siderne for, ville jeg bruge dem.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 08:44

Jeg vil også mene at du godt kan bruge de kunder du har haft som referencer, eftersom de har givet grønt lys og der er blevet afregnet direkte mellem dig og kunden.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:49

Mikkel:

Hej Jimmy,

Tak for dit svar.

Jeg har undersøgt det med dem, og for dem må jeg gerne bruge deres hjemmeside som reference. Det er mere om jeg må bruge dem juridisk, da siderne ikke er lavet af virksomheden, men af mig som privatperson.

Hej Mikkel

Du må ikke markedsføre dig med noget usandt, så du må ikke skrive "Mikkels Superheltehjemmesidetryllefirma har leveret sider til xx og yy", men på referencesiden må du gerne skrive "Tjek siderne xx og yy - dem har jeg lavet".

Vær opmærksom på, hvad du refererer og hold øje med at det ikke bliver lavet om. Det er jo ærgerligt at referere til noget, som kunden så efterfølgende laver dårligere.
Jeg har prøvet at referere til en kunde, som havde fået lavet ny struktur og tekst til et helt site. Han havde så ikke mulighed for at gennemføre ændringerne (på grund af noget sammenlægning med et andet firma), hvorfor min reference var ubrugelig.

Venlig hilsen

Hans

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 08:50

Ja jeg er enig, så længe din kunde har sagt ok for at du må bruge dem som reference ville jeg mene det er helt ok.

Selv om det er dig der har lavet den som privat person og ikke som firma, er det jo stadig dig.!

Jeg ved flere firmaer har det skrevet 4 deres betingelser at de sider som man laver må bruges som referencer.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:02

Stefan K. Nielsen:
Jeg ved flere firmaer har det skrevet 4 deres betingelser at de sider som man laver må bruges som referencer.

Jeg ville alligevel ALTID spørge kunden.
Tænk hvis kunden bliver irriteret over det. Så har du mistet en god relation, og folk som ringer for at følge op på referencen får måske en (absolut ikke salgsfremmende) sviner.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)