Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan virker jeg mest professionel når jeg skal møde min første kunde?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe tænkt på at starte en virksomhed

Jeg har siddet og sparet med en ven om nogle af mine ideer.  

Jeg ved at der er en virksomhed som er ved at udlicitere pakning af plastbeholdere. Det er sådan set underordnet hvad arbejdet drejer sig om. Problemet er at det er de fast lønnet der sidder og pakker de her beholder til en meget høj time pris. 

Jeg ville så tilbyde, at jeg kunne udføre opgaven. Så ville jeg få nogle studenter medhjælpere ansat og pakke for virksomheden? I denne forbindelse har jeg 2 spørgsmål for ligesom at komme ud af starthullerne.

1.

Hvordan skal jeg kontakte virksomheden for at have største chance for at sikre mig opgaven?

Skal jeg møde op? skrive Mail? Ringe og få en tid?

Jeg har ingen referencer? Skal jeg tilbyde at lave en gratis prøve pakning for dem?

2.

Lad os fx sige at de fastansatte får 200kr./timen for at pakke.

Jeg kan give mine ansatte 100kr./timen 

Hvor stor skal besparelsen være for at virksomheden kan se en fordel i at udlicitere det til os? 10-20-30% 

Det er det der afgøre hvor meget jeg selv tjener på bundlinjen og om det kan betale sig for mig at starte. 

Jeg håber at få nogle konstruktive tilbagemeldinger. Gerne mere om hvad næste skridt kunne være. 

MVH Johan

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johan,

Det er klart, hvis man har en god leverandør, så skal der noget til, før man skifter. Og så volumen: 10% af en million er meget at spare, mens 25% af 1.000 kroner er lidt.

Desuden er det et spørgmål, om studenter kan levere det samme resultat på sigt, som erfarene medarbejdere kan; og hvis de kan, hvorfor skulle en student sidde og lave fabriksarbejde for 100 kr i timen.

Du kalder set selv studentermedhjælpere, men der er jo ingen ansatte, som de skal hjælpe, hvis alle er studentermedhjælpere. Jeg tror ikke, at man kan bygge en virksomhed op omkring studenter. Men jeg tror på, at du måske kan benytte dem i begyndelsen, så du kan komme igang, og så skal du nok tilbyde en sjov arbejdsplads.

Jeg ville starte med at skrive et gammeldags brev til de relevante virksomheder, sende det om mandagen, så de har det onsdag, og så ringe den følgende tirsdag (sådan cirka, da virkeligheden altid bliver anderledes).

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)