Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er facebook-annoncering døjen værd.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er facebook et sted, hvor folk sidder i hyggemode, og ikke er klar til at tage beslutninger?

Min tanke er, at når der dukker en ikke uinteressant annonce op, klikkes der måske af nysgerrighed, og så skal annoncøren være helt vildt interessant og heldig, hvis det klik skal føre til et salg - i sammenligning med besøgende der har googlet sig frem til ens produkt.

Hvad er dine tanker og erfaringer med facebook-annoncering?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:35

Jeg har ikke selv haft annoncer på facebook fik et gavekort på 300 men fik ikke det prøvet af inden det var udløbet.

Men personligt når jeg er på facebook.

Det er meget beskrevet hyggemode der hører jeg nok under.

Hvor i mod når jeg er på google så er jeg i information søge mode der vil jeg nok mere seriøs

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Min erfaring er at du skal lave en meget målrettet annonce, altså du skal finde din målgruppe og gøre det tydeligt, hvad du gerne vil sælge.

Med Facebook kan du lave en meget målrettet annonce, alder, interesser, by osv. - du kan ikke lave den samme målretning med Google AdSense.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:56

Anders Rosenberg:
Med Facebook kan du lave en meget målrettet annonce, alder, interesser, by osv. - du kan ikke lave den samme målretning med Google AdSense.

Ingen tvivl om at du har ret i det. Tror du jeg har ret i, at der skal alvorligt mange klik til på en facebook-annonce for at det bliver til et salg lige den dag der klikkes på annoncen?

Jeg har tanken, at min forretning bliver synliggjort, og forhåbentlig fæster sig på nethinden af den besøgende, og måske dukker op den dag vedkommende kommer i tanker om at `nu skal det være´.

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har siddet meget med annoncering på Facebook og jeg må sige det sådan, at der er stor forskel på, hvad der virker og hvad der ikke virker.

Det virker:

Målrettede kampagner, der rammer helt specifikke fansider. F.eks. Facebook-ad til regnskabsprogrammet Billy's Billing på Startvækst's fanside. Her går du specifikt ind og rammer din målgruppe.

Sponsorerede historier. Dette er, når der f.eks. står "Jesper synes godt om xxx". Dette kommer i kolonnen til højre. 

Det virker ikke:

Kampagner, der er differentieret efter f.eks. alder og bopæl. Her rammer man simpelthen personer med for mange forskellige interesser.

Dårlige kampagner, der ligner reklamer for meget. Vi er efterhånden blev blinde overfor reklamer og især facebookreklamer. Det skal derfor være frækt, provokorende eller et super tilbud før du får folk til at trykke.

Det vigtigste er så at teste, hvad der virker. Kør nogle kampagner på en måde og nogle på en anden måde, og se, hvad der sker.

Jeg synes langt fra at annoncering på Facebook er dødt. Det er det marked, hvor du kan ramme brugere helt ned til sidste deltajle. Det er en gave for en markedsføringsmand som mig!

// Jeff

Twenty - Online Marketing

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 13:20

twentydk:
Kampagner, der er differentieret efter f.eks. alder og bopæl. Her rammer man simpelthen personer med for mange forskellige interesser.

Tror du ikke at det netop er sådan vi skal sigte?  (du kan se i min signatur, hvilke målgrupper jeg sigter efter)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:20

Der bliver hver dag sendt flere 1000 klik ud af Facebook på annoncerne, så hvis du gør det rigtigt, så er der rigtig meget at hente.

Men som Jeff super godt beskriver, så kommer det helt an på dit produkt.

Jeg vil anbefale dig at starte med adWords annoncer, og når du føler du er 100 mester i det, så kan du begive dig over på Facebook annoncerne. Selvom at nogle af tingene går igen fx. at man skal have en god Call To action, så skal du stadig huske at Facebook og Google er to forskellige verdener.

Anyway, beslutter du dig for at kaste dig ud i FB-annoncering, så læs evt. Mine tips til Facebook annoncering.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 13:28

Super at læse jeres tanker

og

Casper Blom:
Anyway, beslutter du dig for at kaste dig ud i FB-annoncering, så læs evt. Mine tips til Facebook annoncering.

Er fluks i gang med at læse - tak :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)