Jeg har et ApS og et enkeltmandsfirma. jeg har 25% ejerskab i mit ApS og bruger mit enkeltmandsfirma til små konsulent opgaver ved siden af. Men jeg fakturer også mit ApS(istedet for at trække løn). På denne måde har jeg muligheden for at trække nogle udgifter fra, bil, benzin, mobil osv...Jeg overvejer nu at skifte min bil ud, hvor jeg istedet har har overvejet at lease en. Der er jeg så i tvivl om man kan trække leasing afgiften 100% fra som en udgift i mit enkeltmandsfirma eller er det 25%?. Er der nogen der kan belyse det område? jeg har forsøgt at få noget info fra nettet men det lykkedes ikke rigtig! |
Dato: 20-05-2007 13:01:53 Forfatter:ReyJeg har et ApS og et enkeltmandsfirma. jeg har 25% ejerskab i mit ApS og bruger mit enkeltmandsfirma til små konsulent opgaver ved siden af. Men jeg fakturer også mit ApS(istedet for at trække løn). På denne måde har jeg muligheden for at trække nogle udgifter fra, bil, benzin, mobil osv...Jeg overvejer nu at skifte min bil ud, hvor jeg istedet har har overvejet at lease en. Der er jeg så i tvivl om man kan trække leasing afgiften 100% fra som en udgift i mit enkeltmandsfirma eller er det 25%?.Er der nogen der kan belyse det område? jeg har forsøgt at få noget info fra nettet men det lykkedes ikke rigtig!Øh - Det lyder som en konstruktion der giver anledning til ballade Hvad er det lige der begrunder at du fakturerer via dit enkeltmandsvirksomhed fremfor at hæve det som løn. Jeg forstår heller ikke din tankegang vedr. ApS''ets udgifter og jeg tror heller ikke du selv helt forstår det. Hvorfor giver det at du fakturerer ApS''et dig mulighed for at fratrække nogle udgifter. For mig at se er der umiddelbart tale om noget arbejde og dermed nogle kørselsudgifter som er selskabet uvedkommende.