Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

transport firma som kan og må levere fødevare til private

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg søger et firma som kan/må levere fødevare til private og firmaer.''

I første omgang på Sjælland og i efteråret resten af landet. 

Leveringen skal ske til firmaer fra ve 12 tiden og i private hjem fra ved 15-16 tiden til kl 21.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 15:02

Hvilke produkter er der tale om? Skal de køres ud fra samme sted?

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:04

Hej med dig

LS-Kurer.dk ApS

er fødevaregodkent og dette med at lever på sjælland er ingen problem og rasten af landet skulle vi nok også finde ud af vi er landsdækkende med hoved kontor i Horsens

giv evt. et kald på 71990334

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 15:05

Det er alt fra kød.fisk osv.

dagligvare og der bliver på Sjælland et opsamlings sted .

Til og starte med. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:08

Jeg tror, at du vil få flere relevante svar, hvis du oplyser hvilke fødevarer, der skal transporteres..

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 15:13

det er bla. kød , fisk , mælk alle vare fra et alm. supermarked. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Når man handler via superbest.dk bliver varerne leveret af budfirma, som henter varerne hos superbest og kører dem direkte ud til kunderne.

Varer på køl bliver leveret i termokasse med engangs køleelementer. Frostvarer i samme slagskasse med tøris. Øvrige varer i papkasser. Alle kasser er forseglet med tape.

Hvis varerne bliver kørt direkte til kunderne på ovenstående måde, kan de leveres med almindeligt bud. 

M.v.h.

Karsten

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 10:24
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

For at køre med mad i det hele taget kræver det en masse regler.

1. man skal fødevaregodkends, firmaer der er det kan findes her http://www.findsmiley.dk/da-DK/index.htm

2. Så kommer transport reglerne. F.eks grønsager og fisk på ikke køres på samme bil uden de er skilt ad med skillerum.

3. 3 timers reglen, fødevarestyrelsen har en regl der hedder 3 timer. Det vil sige at mad uden køl/varme bil max må trasnporteres i 3 timer.

4. bøder og andet. Fødevarestyrelsen er blevet meget vågne på det sidste og er gået så langt at hvis en chauffør bliver stoppet med fødevarer bliver alt tjekket. Den mindste fejl udløser advarsel og bøde.

Hvis man ikke er fødevaregodkendt og trasnporterer fødevare kan det hurtigt blive en meget dyr fornøjelse.

Vognmanden får en bøde på 10.000-15.000kr og mister retten til at få godkendelsen. Kunden eller i dette tilfælde grosisten, får også en bøde på 5.000-10.000kr i værste tilfælde kan grosisten miste sin fødevaregodkendelse, Da det er grosistens pligt at de relevante godkendelser og papirer er iorden inden transporten bliver udført.

Reglerne er blevet en del hårdere end bare for 2år siden

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 11:22

Folk sejler rundt i reglerne, jeg vil anbefale OP at kontakte fvst og høre dem ad hvilke regler der er gældende for hans produkter. Og derefter finde en transportør udfra dette.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 12:35

Mala:
Folk sejler rundt i reglerne, jeg vil anbefale OP at kontakte fvst og høre dem ad hvilke regler der er gældende for hans produkter. Og derefter finde en transportør udfra dette.

Jeg roder ikke rundt i reglerne... har været i kontakt med fødevarestyrelsen og det var der jeg fik beskeden som jeg har skrevet.

Men jo reglerne er meget svære at hitte rundt i

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)