Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Royalty free billeder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har oprettet en konto hos Fotolia.com men er kommet i tvivl om når jeg har købt et billede om jeg skal skrive hvor billedet er fra eller hvem der er fotografen. Skal man det selvom man har betalt for billedet?

På forhånd tak

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:51

De har forskellige licens regler alt after hvilke billed det er mener jeg at jeg har set der inde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 15. Feb 12
Skrevet kl. 10:02

Jeg syntes ikke jeg kan se nogen steder at der er forskelige licencer. Burde det ikke være sådan at når man har betalt for billedet så kan man bruge det?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 10:25

Der er forskellige regler. Når Ekstra Bladet køber et billede, så skriver de også, hvem der har taget det, eller hvem de har købt det af. Det er ligesom, når du køber en bog, som du heller ikke altid kan gøre med, som det passer dig. Du kan købe en bog, eller du kan købe rettighederne til en bog etc.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 09:45

@Jazi: Som Lykkebjerg skriver er det afgørende, hvad der står i licensbetingelserne. Jo, du har formentlig ret til at bruge billederne, men spørgsmålet er hvordan.

Nogle licenser er begrænset til forskellige medier, geografiske områder, antal gang du må bruge et billede eller hvor længe.

Så hvis du ikke kan finde betingelserne på deres hjemmeside, ville jeg kontakte dem og få dem udleveret.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 15. Feb 12
Skrevet kl. 16:40

Tak for jeres svar. Mit problem er at jeg gerne vil bruge et af billederne i et topbanner og der er det lidt svært at have stående hvem der har taget det. Men endnu engang tak jeg prøver at skrive til dem så jeg ikke gør noget forkert:o)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)