Vil en virksomhed der bestiller 100 par sokker med eget logo på, have fradrag for det køb? Det er ganske almindelige sokker. |
Ja det er jo reklame udgifter. På lige fod med nøgleringe osv.
Vil en virksomhed der bestiller 100 par sokker med eget logo på, have fradrag for det køb? Det er ganske almindelige sokker. |
Ja det er jo reklame udgifter. På lige fod med nøgleringe osv. |
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk
Ja. Men jeg var ikke klar over det var så sort/hvidt - så alt tøj med logo på, er fradragsberettiget? |
Jeg er også sikker på at alt tøj med logo på er fradrags berettiget. men jeg mener også at det skal være synligt. |
Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.
Ja hvis det bliver brugt som gaver og som arbejdstøj. Hvis det er til eget privat forbrug er det jo selvfølgeligt ikke reklame. Men hvem kan tjekke det. Jeg kan huske i Mobilix at de havde købt sokker med broderet navn som vi sælger der stod på standen også fik + jakkesæt med logo som var til nemt at fjerne og den anden gang sad det i brystlommen som kunne tages ud og ind. Dem bruger jeg da endnu. Og det var jo arbejdstøj. Tilbage til sokkerne de var gaver til kunderne men der blev da også byttet med cisco som også havde med deres logo. Jeg tror de sidste blev smidt ud slutningen af sidste år. Vi manglede bare underbukser der er de eneste jeg har set lave dette er Tuborg Julebryg også med undertøj til damerne. Så det er bare ud til kunderne og sælge reklame sokker. |
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk
|
En kunde vil typisk købe disse sokker som arbejdssokker. Jeg undersøger muligheden for at kunne sige: "Sokkerne er fradragsberettigede" |
Sokker er jo normalt en del af det tøj man har på, så lige netop arbejdssokker, vil der være begrænset mulighed for fradrag for. Fradrag kræver, at sokkerne er en del af en uniform, eller lignende, før de kan trækkes fra. Alternativt kan de også trækkes fra, hvis der stilles store krav til sokkerne i forbindelse med arbejdet, således de ødelægges, misfarves, el. lign. som en del af arbejdet. Hvis sokkerne skal anvendes i reklameøjemed hos din kunde, så er der selvfølgelig fuldt fradrag.
|