Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Images bliver elendige på Facebook-side

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg endelig tid til at svare.

Det er et sammenspil mellem de meget skarpe overgange og det lille billede (farverne er i princippet underordnede). Når man JPEG komprimere et billede som dette skal man op omkring en kvalitet på 90% for et godt resultat. Jeg havde samme problem engang med en kundes webshop, hvor nogle små billeder blev komprimeret til ukendelighed. Det er Facebooks komprimering, som ødelægger billedet - og den har man mig bekendt ingen kontrol over.

JPEG er designet til fotografiske billeder og egner sig generelt dårligt til syntetiske billeder.

Det hjælper ikke at uploade i en større opløsning, da Facebook jo så blot skalerer og komprimerer.

Prøv at skalere billedet til den lille størrelse selv og gemme det som JPEG med en kvalitets-setting på 90% eller 11 i Photoshop. Derefter uploader du og checker kvaliteten. Hvis den er forringet, har Facebook re-komprimeret.

Prøv dernæst at skalere gemme i PNG-8 og se, om det ser acceptabel ud inden du uploader. Hvis ikke, så brug PNG-24. Upload derefter og check igen, om billedet er OK på Facebook-siden. Hvis ikke, så må jeg melde pas Stick out tongue

Du kan evt. checke om det uploadede billede stadig er PNG ved at højreklikke, vælge "Save Image" og se hvad for et format, den vil gemme billedet i.

Jeg håber, at forklaringen gav mening - ellers spørg.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for din forklaring.

Jeg vil prøve det, du siger. Noget af det har jeg allerede prøvet, men prøver igen...

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)