Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Private indskud i virksomhed - beskattes de når man trækker dem ud?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 25
Fra  PureGreen Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg eksempelvis skyder 300.000 kr ind i en enkeltmandsvirksomhed (som et lån fra mig privat til min virksomhed). Hvordan vil det så være, når jeg trækker pengene ud igen hen ad vejen (som tilbagebetaling af lånet) Vil der ske en beskatning?

MVH Helle

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:52

Hej Helle,

Nej, ingen beskatning.

Der er ikke tale om et lån, men om et indskud, som du kan hæve igen skattefrit igen senere.

Forskellen på lån og indskud er, at du skal beregne renter af et lån, og dermed betale skat af renteindtægterne.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 25
Fra  PureGreen Skrevet kl. 11:03

Det lyder godt - Tak :-)

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:10

Martin E. Jensen:
Der er ikke tale om et lån, men om et indskud, som du kan hæve igen skattefrit igen senere.

Hej Martin,

det er vel ligegyldig hvordan og hvor meget man skyder ind, når der er tale om enkeltmandsvirksomhed.

Hvis jeg eks. får noget tilbage i SKAT og vælger at sætte pengene ind på min erhvervskonto, så bliver jeg ikke beskattet, vel...

Jeg bruger nemlig min egen privat konto samt erhvervskonto til mine forretninger og det er vel ok?

MVH Martina

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:18

Hej Martina,

Ja, størrelsen på beløbet er ligegyldigt.

Ja, skattepengene skulle jo ellers bare have været indsat på din privatkonto, men du vælger så bare at foretage et indskud til virksomheden fra din privatkonto på samme beløb.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:20

Martina Salajkova Karim:

Jeg bruger nemlig min egen privat konto samt erhvervskonto til mine forretninger og det er vel ok?

Ja, det er helt lovligt.

Det kan dog godt gøre det rigtig besværligtr at lave regnskab bagefter, så jeg vil anbefale dig at få lavet en erhvervskonto.

I visse banker koster det lidt at lave en erhvervskonto, og hvis din virksomhed er lille kan du bare oprette en ekstra privatkonto, som dermed oftest vil være gratis.

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:21

Tak skal du have!!!

Big Smile

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)