Hvis du kan digitalisere dine bilag (pdf/jpeg), så vil sorteringen og håndteringen generelt også blive meget hurtigere for bogholderen.
Tjo - ja hvis de er sparet under den dato de er modtaget - men hvis trådstarter digitaliserer alle ved at scanne ind idag, så skal den stakkels bogholder til at åbne en masse pdf/jpg filer og læse hvad date der står på dem, så hvis det er faldet, vil jeg anbefale at trådstarter bare sorterer dem efter den dato de har på sig (modtaget dato om ikke andet) og ikke skriver noget men giver stakken til bogholderen, som så ikke skal til at åbne digitaliserede filer
Ikke enig.
Bogholderen skal jo alligevel kigge på alle bilag, og hvis man navngiver filen med dato, så går det lynstærkt.
Fordelen ved digitale bilag er, at de bliver sorteret automatisk af computeren. Bogholderen behøver altså ikke at bladre rundt i en støvet mappe og fysisk flytte rundt på bilag, som ikke sidder i korrekt orden.
De fleste regnskaber leveres i øvrigt i forvejen som en stak bilag, der ikke er sorteret, hvorefter bogholderen skal sortere alle bilag. Det tager lang tid, hvis man anvender "den gamle metode".
Når jeg modtager en stak bilag, så ryger hele stakken i scannerens arkføder, hvorefter alle filerne er klar til at blive digitalt sorteret - og det går lynstærkt.
Bogholderen skal jo alligevel kigge på alle bilag, og hvis man navngiver filen med dato, så går det lynstærkt.
Fordelen ved digitale bilag er, at de bliver sorteret automatisk af computeren. Bogholderen behøver altså ikke at bladre rundt i en støvet mappe og fysisk flytte rundt på bilag, som ikke sidder i korrekt orden.
Ja og det vil jeg fastholde han let gør hvis han får dem i en stak sat i fornuftig datoorden
Din arkføder kan da umuligt navngive alle bilag - spredt over et helt år - så den uden din fysiske medvirken ved sparing af hvert bilag, kan sortere tingene bagefter.
Du kan navngive efter dato og scanne ind men det tager da utroligt med tid for langt de fleste - uanset arkføder - hvert bilag skal navngives med dato korrekt når de spares,( hvis det ikke er den daglige procedure eller de fleste kommer digitalt )- i forhold til at ha dem som de er.
Du kan ikke navngive efter dato uden at ha særligt system, og siden sortere dem. Den kan sortere efter dagen de er sparet/åbnede eller efter navn, og det sidste kræver system. Ex vil 0107210 ligge før 31012912 - så man skal starte filnavn efter system med måned og så dato - og mon lige det lykkes hele vejen - men vist kan det gøres - arkføderen og scanneren kan bare ikke sortere på nogen måde uden dig?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg kan læse på dine kommentarer, at du ikke har forstået, hvordan det digitale setup fungerer.
I forbindelse med mit professionelle arbejde med regnskabsbilag, har jeg testet hvad der er hurtigst, og jeg ved, at mit digitale setup er langt hurtigere end at sidde og håndtere alle bilag fysisk.
Mere har jeg ikke behov for at vide.
Da der er en del konkurrerende bogholdere på Amino, og da det åbenbart ikke er sådan ligetil at gennemskue det digitale setup, så vælger jeg at holde detaljer om det digitale setup for mig selv og mine kunder. Håber det er i orden med dig.
I forbindelse med mit professionelle arbejde med regnskabsbilag, har jeg testet hvad der er hurtigst, og jeg ved, at mit digitale setup er langt hurtigere end at sidde og håndtere alle bilag fysisk.
Mere har jeg ikke behov for at vide.
Da der er en del konkurrerende bogholdere på Amino, og da det åbenbart ikke er sådan ligetil at gennemskue det digitale setup, så vælger jeg at holde detaljer om det digitale setup for mig selv
Det er da helt OK - ville ellers være smart at vide, men jeg forstår dig selvklart, du lever jo af det
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER