Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankortløsning til online betaling på tværs af landegrænser

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Min makker og jeg er ved at sælge vores internetvirksomhed til et engelskejet selskab i London. Vi har hidtil solgt vores produkter via dankort/visa samt bankoverførsel da vores primære kundegruppe er i Danmark. Det engelske selskab er ikke oprettet som selskab i Danmark hvorfor de har problemer med at opretholde en dankortaftale. Har I nogen forslag til hvordan dette kan lade sig gøre uden at de skal oprette et dansk selskab? Vi har checket ewire, men det kræver at brugerne skal tilmelde sig. En krævende løsing som bevirker at vores opkøbere vil tabe en del af kunderne!

Som en del af salgsaftalen kommer min makker og jeg fremover til at hjælp med den daglige drift. Vi bliver aflønnet fra London. For at gøre det nemmere vil vi derfor gerne tilbyde at bibeholde en dankortløsning og blot overføre pengene til London mod et mindre administrationsgebyr. Er dette lovlig og hvordan med momsbeskatningen. Vil vi blive momsbeskattet af hele beløbet som indbetales på vores konto eller blot det administrationsgebyr vi tager for at overføre pengene til det engelske selskab? Ligeledes går jeg ud fra at vi ikke bliver indkomstbeskattet på de penge som vi overføre. Hvad mener I?

Håber I kan hjælpe!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)