Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring salg af designerskjorter. HJÆLP ! :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er.

Jeg er igang med at starte et nyt brand, primært indenfor herreskjorter. Designer selv skjorterne og får dem så lavet i Kina.  Min plan er at sælge til butikker, og i den forbindelse har jeg nogle tanker jeg gerne vil dele med jer, og jeg håber i vil give mig noget feedback.

Er det en god idé og køre en webshop ved siden af, da jeg tænker butikkerne kan se den som en konkurrent?

Skal man bare troppe op med varerne under armen, eller skal man tage fat i den indkøbsansvarlige først?

Mht. til gennemførrt salg, underskirver butikken så en kontrakt, eller hvordan fungerer det?

Betalingen skal den ske prompte, eller er det halvdelen med det samme og halvdelen efter levering. ? Kredit er nok ikke lige sagen i den her tid.

I forhold til prisen. Jeg giver omkring 50 kr skjorten incl moms, da det er en super kvalitet og et krævende design. jeg tænker indkøbsprisen bliver omkring 200 + moms? Ligger udsalgsprisen så ikke omkring de 500 + moms?

Håber i kan hjælpe mig med nogle af de ting.

På forhånd tak.

Emil.

The only way to make a dream come true, is to wake up.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:33

Jeg mener tøj branchen ganger med min 3 så 200*3 er en salgspris på 599 kr.

Men det er nok ikke kæderne som du kan få dette solgt til de køber selv ind.

Ja det er ud og sparke døre ind. Nogle steder vil de tage i mod dig andre ikke der vil de kræve at du har aftalt det på forhånd.

Den med webshop med produkterne har været oppe mange gange før. Og flertallet siger at du ikke får dit produkt ind hvis det er på nettet.

Jeg ville nok ikke skrive min indkøbs pris på dette forum. Det kan blive brugt i mod dig i en forhandling med en kunde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:40

¨

Tak for svar Lykkebjerg.

Helt sikkerlt brugbar.

Lykkebjerg:
Jeg ville nok ikke skrive min indkøbs pris på dette forum. Det kan blive brugt i mod dig i en forhandling med en kunde.

Har set mange som sidder herinde med deres priser i xxx og kan ikke se det giver den store mening i det, da alt mit kører i firmaregi.

Og butikkerne kan jo godt selv nogenlunde regne indkøbsprisen ud efter hvad jeg siger min pris er. Så det er jeg ikke så bange for.

men tak for svarerne :)

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:15

Hej Emil

Spændende projekt du har i støbeskeen... Men tænk lige grundigt over din prissætning.. Det er en "kineser-vare" du er ude i, - det er der som sådan ikke noget galt i, - men metervarer fra østen er bare anderledes i såvel grif, efterbearbejdning m.v... Normen er at du som grossist kan gange din indkøbspris med ca. 2 incl alle omkostinger, til varen ligger på dit lager, -hvorefter butikken ganger din pris med et eller andet sted mellem 2,5 til 3

Din pris til slutbruger for en kineservare bør havne omkring 399 max! - Og hvis du skal identifcere dine direkte konkurrenter er det vel Seven Seas og Bruun & Stengade, - som også er metervarer fra og syet i Asien.

Normen indenfor branchen, er ikke at man underskriver en kontrakt, eller en samarbejdsaftale som sådan.. Du tropper op ude i butikkerne, stiller op på messer m.v.. Men hver opmærsom på at flere og flere butikerne er centralt styrede, og ikke har den store indflydelse på, hvad der ligger i de enkelte butikker, så der skal du have fat i den ansvarlige indkøber for de respektiver kæder..

Du får nok også problemer med "cash on delivery"... Et af parametrene i branchen p.t. hvor krisen kradser er bla. længere og længere kreditter.. 30 dgs kredit er nok noget af det mindste jeg kender til i branchen p.t. - Kun spritnye butikker og ukendte indenfor branchen skal, - mig bekendt betale "up-front".¨, og det er jo sjældent dem der for alvor kan flytte nogle varer i starten.

husk også på at der er noget branding-effekt i, at du får lagt dine skjorter i de rigtige butikker, og ikke revl og kradt som nogle fristes til, - specielt lige nu, hvor butikker faktisk hellere vil af med en leverandør end at have en mere... så du skal virkeligt komme med et koncept der sparker røv, og noget der ikke findes på markedet i forvejen..

du kan såmænd godt sælge direkte til slutbruger også, det er der masser der gør.. Du skal bare holde priserne, -så du rent prismæssigt ikke bliver en konkurrent til dine evt. detailkunder.

Men få lavet nogle prøver på de skjorter du tænker, og smut ud til 10 uafhængige butikker og se hvad de siger til dig, spørg dem hvad der skal til for at de vil købe dine skjorter, - og så tag den derfra.

Held og lykke..;-)

/Ulrik

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:43

Det var nogle gode indput du kom med der Ulrik

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)