Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsagt og nu ledig på 28 år hvad så ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg skriver på mine kærestes vejne.

Hun er nødsaget til at opsige sit job grundet transportmulighederne og vi ikke har mulighed for at flytte tættere på hendes job

Når hun opsiger jobbet har hun sin 3 ugers karantæne, men hvordan når hun kommer på dagpenge.

Hun er som sagt 28 år og været ansat i samme virksomhed de sidste 5 år.

Skal hun så igang med kurser eller uddannelse eller hvordan ?

jeg mener selv at tvunget uddannelse er folk under 25 år, men har ingen ide om når hun er over

nogen der ved det og gerne kan linke til et sted hvor man kan læse mere om det

På forhånd tak

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:12

Hej

Jeg har selv sagt mit job op pr. 1/3 og alt hvad man skal vide står på Hjemmesiderne for jobcenter og fagforening. Både mht. jobsøgninger, cv., muligheder for efteruddannelse osv. Prøv med dem..

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:13

En god ide er at kontakte fagforeningen. De kan nogle gange komme med vejledning til hvordan man kommer ud af 3 ugers karantæne.

Nej reglerne er under 25 år. Hvis den nye regering ikke har lavet noget om endnu. Men der er jo stadig kurser alt efter hvilken fagforening man er medlem af og der kan også være noget inden hun stopper for at hjælpe hende hurtig igang i nyt job.

Det lyder lidt forkert som du skriver. Hun har haft jobbet i 5 år og nu giver det transport problemer. Hvis det er pga. de nye bus linier som normalt træder i kraft til sommer at der ikke kører busser mere eller sådan noget. Jeg ved det ikke men det gør du/i.

Det kunne jo også være at hvis man kommer i god tid at arbejdsgiveren vil være behjælpelig med en opsigelse hvis der er en god forklaring.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:18

Mange tak for jeres svar :) 

Med hensyn til transport ligger den i at hun i de 5 år har været i en afdeling der har givet hende muligheden for at møde lidt før og gå lidt før også, men i den nye afdeling vil de ikke være fleksibel og hun kan derfor ikke nå den sidste bus/tog. Det skal siges hun arbejde aften.

Vi prøver at hive fat i 3F igen og hører dem lidt mere af

endnu engang tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23

Articoli.dk - tilføj link:

Med hensyn til transport ligger den i at hun i de 5 år har været i en afdeling der har givet hende muligheden for at møde lidt før og gå lidt før også, men i den nye afdeling vil de ikke være fleksibel og hun kan derfor ikke nå den sidste bus/tog. Det skal siges hun arbejde aften.

Vi prøver at hive fat i 3F igen og hører dem lidt mere af

Jeg ville også høre 3F om hvordan hun evt kan slippe for karantæne. Hvis hu har været ansat i fem år og har kunnet nå sidste bus ved fleksibelt at kunne møde lidt før og gå lidt før, og den nye praksis betyder, at hun rent faktisk IKKE kan komme hjem med tog og bus længere, så burde nogen kunne finde fleksibiliteten frem igen, om ikke andet fra 3F

Arbejdsgiver kan jo i princippet ikke bare opsige, de skal jo komme med en begrundelse, ellers kan fagforeningen komme efter dem grundet manglende eller forkert begrundelse. Det her er ærgerligt for alle, og alle må arbejde for at løse det

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 15:58

Hej.

Kontakt hendes fagforening og bliv vejledt konkret i jeres sag. Evt. aftal et møde med dem, hvor de kan forklare mulighederne for din kæreste.

Alt efter hvilke arbejdstillinger hun i den kommende fremtid vil søge indenfor, kan det være en god idé at få et kursus i jobbet hun vil besidde.

De bedste hilsner

Lasse D.

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:57

Har i ikke mulighed for at købe en billig bil så hun kan fortsætte på sit arbejde?

Jobs hænger ikke på træerne i disse år og jeg ville gøre hvad jeg kunne for at holde på mit arbejde. Man kunne tænke sig at forskellen på løn/dagpenge sagtens kunne finansiere en bil + at det ville give lidt mere frihed i hverdagen.

Hvis hun selv ønsker at prøve noget andet (end aftenvagter!) er der selvfølgelig ingen grund til alternative løsninger og så er det bare igang med at finde noget andet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)