Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg juridisk bundet til at betale?

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Mikael christiansen:
jeg kan se du har ændret mening her du mener også der skal være en forældre underskrifter , men lige for være sikker hvad mener du skal der eller ej være en underskrift fra en forældre eller værge 

Jeg ændrer ikke mening, men det er ikke så sort/hvidt som man vil gøre det til i almindelige forhold.

Vi skal ikke diskuttere det Mikael.

Du kan selv læse dig frem til det i emnet aftaleindgåelse med umyndige, der er nogle forhold der gør at unge under 18 godt kan forventes at kunne risikere at blive fastholdt i en aftale.

vis du mener du ved mere så skriv det dog i stedet for bare skriv ret så find nogle links med mere 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
en aftale er bindende for aftalens parter fra det øjeblik den indgås... uanset om den er skriftlig, mundtlig, underskrevet eller ej ifølge. aftalelovens §1 

For bindende at kunne indgå en aftale skal man have retlig handleevne.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:02 | Låst

Henrik Koudahl:

Entrepreneur - Jan:
Der findes domme for at unge under 18 der har indgået økonomiske forpligtelser til trods for de ikke var myndige skulle betale, da de var helt klar over omfanget af den indgåede aftale.

Vi bliver ikke uenige. Der er ligeledes undtagelser til undtagelserne i aftaleretten. Eksempelvis kan umyndige selv råde over, hvad de har erhvervet ved eget arbejde efter de er fyldt 15 år, ligesom umyndige selv kan råde over, hvad de har fået ved gave eller testamente.

Med andre ord kan man så også diskutere, hvem der skulle have betalt turen oprindeligt - trådstarter for egne penge eller vedkommendes forældre.

Sjovt nok er det aldrig et problem om aftaleindgåelse for mindreårige på Amino når de skal penge i kassen, men når det går den modsatte vej så kommer aldersargumentet hurtigt frem.Zip it!

/Henrik

lidt mere fakta skal vi have i sagen 

hvor gamle er han , er der overhovedet skrevet under på noget 

er person under 15 år 

er der underskrift forældre 

og der mangler også links til de sager i snakker om så man kan se nogle sammenlignings grundlag

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:04 | Låst

Henrik Koudahl:

David Brodin Larsen:
en aftale er bindende for aftalens parter fra det øjeblik den indgås... uanset om den er skriftlig, mundtlig, underskrevet eller ej ifølge. aftalelovens §1 

For bindende at kunne indgå en aftale skal man have retlig handleevne.

mundtlig aftaler er i hvert fald de gange telefon sælger solgt mig noget ikke holdt en eneste ting

men jeg synes der mangler lidt fakta i sagen om der er underskrift med mere 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:08 | Låst

Entrepreneur - Jan:

Mikael christiansen:
jeg kan se du har ændret mening her du mener også der skal være en forældre underskrifter , men lige for være sikker hvad mener du skal der eller ej være en underskrift fra en forældre eller værge 

Jeg ændrer ikke mening, men det er ikke så sort/hvidt som man vil gøre det til i almindelige forhold.

Vi skal ikke diskuttere det Mikael.

Du kan selv læse dig frem til det i emnet aftaleindgåelse med umyndige, der er nogle forhold der gør at unge under 18 godt kan forventes at kunne risikere at blive fastholdt i en aftale.

hvorfor skrev du så indlægget vis du ikke vil diskuttere det i tråden hvad du mener , du må meget gerne skrive din mening og meget gerne finde links på nogle sager der ligner denne her i tråden 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:09 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:
Og aftaleloven gør sig også gældende i almindelighed mellem skole og umyndig elev?
så læs dog det første indlæg jeg skrev tråden .... her skriver jeg jo netop at aftalen ikke er gyldig hvis han var under 18 på tidspunktet for aftaleindgåelsen..

og som andre også skriver så prøv at lade være med at være så nedladende, det gør ikke noget positivt hverken for dig selv eller andre..StormLightning

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:25 | Låst

David Brodin Larsen:

Entrepreneur - Jan:
Og aftaleloven gør sig også gældende i almindelighed mellem skole og umyndig elev?
så læs dog det første indlæg jeg skrev tråden .... her skriver jeg jo netop at aftalen ikke er gyldig hvis han var under 18 på tidspunktet for aftaleindgåelsen..

og som andre også skriver så prøv at lade være med at være så nedladende, det gør ikke noget positivt hverken for dig selv eller andre..StormLightning

hej Entrepreneur - Jan

korrekt når folk jo skriver man ikke eksempelvis jura er ikke din stærke med mere , jeg synes dog også fra start af virket det noget nedladende kommentar derfor skrev jeg også et par ekstra kommentar for jeg fattet ganske enkelte ikke det og jeg tror ej på person når de ord bruges 

hvorfor skrive Sludder og vrøvl med mere og så er linjen lagt til at køre med nedladende  ord , man skal aldrig bruge disse bi ord de er rent ud sagt kun støj der kun har en ting og det smadre en tråd for man træder oven på den anden og de ord giver ingen viden videre det kan kun medføre der kommer mudderkastning i tråd og det vel det der er ønsket vis der bruges disse ord , for alle ved man finder sig i biord for svares igen og så starter bi ord kampagne 

grunden også til jeg det virker mest som personlige nedladende det svar er sludder og vrøvl , bliver underbygget af 2 korte linjer tekst altså ikke videre meget underbygget vis kommer med det er sludder og vrøvl underbygger man det ekstrem grundigt og vis ikke gør det virker disse ord endnu mere som nedladende ord for det siger nok du mener et eller andet om den person , det virker sådan på mig og måske også på ham 

husk ved bi ord bruges over skygger det hvad du siger og grunden til nok bruger disse ord er der ingen logisk grund til det , men det træder oven på folk og man får fokus væk fra hvad du mener man kigger på bi ord og når det bruges det siger mere du har en personlige mening om den person derved tror jeg ikke på hvad du skriver da du kun skriver for at være nedladende når de ord skal bruges .

nu var ej mig du startet nedladende mod , men jeg tror ej på dig da du skrev nedladende til en anden  fra start af og oveni skriver du meget kort svar ved brug de ord , du skrev senere nedladende til mig i tråden 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:42 | Låst

Oscar,

Jeg synes der er et par ting du springer lidt hen over.

Du starter sommer. Du skriver dig på deltagerlisten i oktober og to uger efter går du ud. Betalingen skal falde december, så i mindst en måned har du haft rig mulighed for at forhindre et rejsebureau reserverer en plads, som de selv, de andre elever, skolen eller din lærer(?) skal betale.

En mail havde løst problemet.

Det kan godt være du kan lade være med at betale, men at undskylde dig selv på baggrund af en samtale med din daværende klasselærer eller noget som helst 'juridisk' er langt ude. Når du skriver du rent 'moralsk' ville betale hvis du ikke havde talt med din klasselærer, så tillader jeg mig at tvivle på det havde gjort nogen forskel.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 02:54 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke lidt småligt at trække sig fra en aftale. Hvis man er gammel nok til at skrive sig op til noget så betal da!

Du har optaget en plads og det skal du betale for. Alle de dårlig undskyldninger, hvorfor du ikke skal batale, er bare en stor gang lort.

Om du er bundet juridisk det tror jeg ikke. Men fuck da hvor lavt kan man synke Hmm

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:21 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
det er ikke ok , vis du mener ikke det er min stærke side , så videre formidle din viden og al respekter jeg tror ikke på dig når du siger det i den tone 

Jo det er faktisk helt ok at jeg vælger fra. Jeg ved jura ikke er din stærke side og at du har mange andre stærke sider. Derfor er det ifølge min overbevisning helt i orden at jeg vælger at sige fra at debattere med dig, da det ikke vil være en debat men en læreproces, og det var ikke med det formål jeg svarede i debatten.

Hvis du laver baglæns salto grundet det at jeg skriver til dig, det er din egen udfordring, det er ikke min. og HUSK nu, det er en anden der stiller spørgsmålet og du kommer ind i debatten som uvidende og jeg er her som vidende, det er ikke ensbetydende med at jeg skal gøre dig som vidende indenfor et emne at jeg ikke mener du har kendskab til. Det er din egen sag at lære om det, hvis du mener du vil vide mere.

Om du tror på mig er fuldkomment ligegyldigt.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)