Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg juridisk bundet til at betale?

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
hvor har du det fra at en kontrakt ikke skal også have en underskrift fra forældre eller en værge 

Der findes domme for at unge under 18 der har indgået økonomiske forpligtelser til trods for de ikke var myndige skulle betale, da de var helt klar over omfanget af den indgåede aftale.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:38 | Låst

David Brodin Larsen:

Hvis du var under 18 da du skrev under, så er du i hvertfald ikke bundet Smile ellers bliver det lidt et fortolkningsspørgsmål.. dog tro jeg ikke skolen ligefrem vil sende dig til inkasso

enig hvad jeg forstår er der ingen underskrift forældre eller værge , men tråd starter mon ikke den kommer med lidt mere hvor gamle og om underskrift forældre med mere 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:39 | Låst

Entrepreneur - Jan:

Mikael christiansen:
hvor har du det fra at en kontrakt ikke skal også have en underskrift fra forældre eller en værge 

Der findes domme for at unge under 18 der har indgået økonomiske forpligtelser til trods for de ikke var myndige skulle betale, da de var helt klar over omfanget af den indgåede aftale.

har du links til de sager  og husk der er ingen underskrift fra forældre , det vil jeg meget gerne få et links til en sag om

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:42 | Låst

Mikael christiansen:
jeg kan se du har ændret mening her du mener også der skal være en forældre underskrifter , men lige for være sikker hvad mener du skal der eller ej være en underskrift fra en forældre eller værge 

Jeg ændrer ikke mening, men det er ikke så sort/hvidt som man vil gøre det til i almindelige forhold.

Vi skal ikke diskuttere det Mikael.

Du kan selv læse dig frem til det i emnet aftaleindgåelse med umyndige, der er nogle forhold der gør at unge under 18 godt kan forventes at kunne risikere at blive fastholdt i en aftale.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:43 | Låst

Mikael christiansen:
har du links til de sager  og husk der er ingen underskrift fra forældre , det vil jeg meget gerne få et links til en sag om

Det gider jeg ikke at bruge tid på. Loven er klar.

Og med al respekt, så er jura ikke din stærke side, så jeg bruger ikke mere tid på det.

Køb ren argan olie her

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:44 | Låst
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Entrepreneur - Jan:
Sludder og vrøvl
 Selv sludder og vrøvl !! en aftale er bindende for aftalens parter fra det øjeblik den indgås... uanset om den er skriftlig, mundtlig, underskrevet eller ej ifølge. aftalelovens §1 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:47 | Låst

David Brodin Larsen:

Entrepreneur - Jan:
Sludder og vrøvl
 Selv sludder og vrøvl !! en aftale er bindende for aftalens parter fra det øjeblik den indgås... uanset om den er skriftlig, mundtlig, underskrevet eller ej ifølge. aftalelovens §1 

Og aftaleloven gør sig også gældende i almindelighed mellem skole og umyndig elev?

Stop nu dit lommejuristeri, du skader dit navn.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:54 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:

Mikael christiansen:

Det gider jeg ikke at bruge tid på. Loven er klar.

Og med al respekt, så er jura ikke din stærke side, så jeg bruger ikke mere tid på det.

det er ikke ok , vis du mener ikke det er min stærke side , så videre formidle din viden og al respekter jeg tror ikke på dig når du siger det i den tone 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:55 | Låst

Entrepreneur - Jan:

David Brodin Larsen:

Entrepreneur - Jan:
Sludder og vrøvl

Og aftaleloven gør sig også gældende i almindelighed mellem skole og umyndig elev?

Stop nu dit lommejuristeri, du skader dit navn.

la

så skriv dog din viden videre end at være nedladende , det kan ingen bruge til noget som helst 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Entrepreneur - Jan:

Vi bliver ikke uenige. Der er ligeledes undtagelser til undtagelserne i aftaleretten. Eksempelvis kan umyndige selv råde over, hvad de har erhvervet ved eget arbejde efter de er fyldt 15 år, ligesom umyndige selv kan råde over, hvad de har fået ved gave eller testamente.

Med andre ord kan man så også diskutere, hvem der skulle have betalt turen oprindeligt - trådstarter for egne penge eller vedkommendes forældre.

Sjovt nok er det aldrig et problem om aftaleindgåelse for mindreårige på Amino når de skal penge i kassen, men når det går den modsatte vej så kommer aldersargumentet hurtigt frem.Zip it!

/Henrik

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)