Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5, et varenummer = to forskellige varer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere :)

Jeg ville høre, om der var nogen som kunne forklare mig en nem måde hvorpå: 

Man kan oprette et varenummer som består af to forskellige varenumre, men ved indtastning af det nye "samle" varenummer, at C5 automatisk går ind og trækker de to dele varenumre?

så, på fragtsedlen/pakkesedlen figurer det som to selvstændige numre, og på faktura som ét nummer?

Mvh. Mikkel

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 08:17

Hej Mikkel,

Jeg har ikke arbejdet med C5, men derimod med AX. Mit gæt er at det ikke kan lade sig gøre. Måske du har en mulighed for at oprette en supplerende vare?! - alså at hvis du taster varenummer A, trækker den varenummer B med automatisk. Hvis den mulighed er der, er det måske det tætteste du kommer.

Men som sagt - det er mest af alt et gæt/formodning.

Mvh. Jimmy

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Tilmeldt 14. Feb 12
Skrevet kl. 09:36

Hej Jimmy

okay, og ja tror du har ret - det kan nok ikke lade sig give sig. min tanke var netop også at lave det som supplerende vare, har tidligere arbejdet med et program vist nok oracle(?), der kom det nemlig som supplerende. 

men tak for dit svar.

hilsen Mikkel

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:20

Det du skal have fat i er samlelister/styklister i C5'en - det er et særskilt modul til lageret.

Det er enkelt at opsætte og kan præcis det du søger.

Se Lager/kartotek/Lager/Generelt og så varetype.

/Søren

Tilmeldt 14. Feb 12
Skrevet kl. 10:50

Hej Søren

Kaffe & Co:
Se Lager/kartotek/Lager/Generelt og så varetype.

når jeg er nået derind, opretter jeg så bare varenummeret, og tilknytter de to numre det drejer sig om?

Hilsen Mikkel.

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:02

mcnielsen:
så, på fragtsedlen/pakkesedlen figurer det som to selvstændige numre, og på faktura som ét nummer?

Hvis nu jeg lige læste ordentligt efter ville jeg måske være i stand til at svare bedre ;) Læste det som om du ville have begge varenumre på fakturaen.

Jeg vil i dette tilfælde mene du skal oprette et nyt varenummer, som varetype "Stykliste". Præcis hvordan du så lige skal gøre kan Søren måske bedre svare på, men jeg tror du skal have oprettet en stykliste hvor du tilknytter de to varenumre der skal fremgå af pakkelisten.

Håber det giver dig lidt mere at arbejde med

/ Jimmy

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)