Hej Amino, Sad i søndags og skulle finde noget protein pulver, før hen har jeg bare købt det billigste, det vil sige viking, men ville denne gang se om der var en stor forskel, så spurgte vores bedste ven, nemlig Google. Søgte bare: "Bedste protein pulver test" og fandt nogle sider med nogle tests, selvfølgelig var alle siderne affiliate sider, som alle henviste til Bodylab, var i alt inde og læse på 4 forskellige sider om Tips&Tricks til hvad man skal kigge på når man køber og hvad de anbefaler, og klikkede jo selvfølgelig videre til forhandleren for at se hvad de anbefalede. Da lod jeg mærke til url'en når jeg klikkede gik til 3 forskellige affiliate udbydere, Tradedoubler, Partner-ads og en til jeg ikke kan huske. Kom igår, da jeg fik varen, til at tænke på, om stakkels bodylab nu skal betale kommision til alle tre udbydere? Kommisionen for salget går jo kun til den ene selvfølgelig, mener bodylab giver 20 procent ved de forskellige udbydere. Men der er jo der det hedder Isalg, som typisk er på den halve kommision, det vil sige 10 procent, som går til alle dem der klikkede på linket og kommer tilbage, inden for jeg mener det er 7 dage, og køber, altså inden for en overvejelses periode. Når jeg så har været inde på tre sider for at læse om emnet, hvor på hver side har trykket mig ind på forhandlerens side for at se anbefalingen, skal Bodylab så hen og betale 20 procent for salget, plus tre gange 10 procent, for tre gange Isalg? Så er det pludseig 50% af omsætningen der ryger for et salg? |
Annoncøren betaler til den affiliate, der får det sidste klik.