Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisionsspørgsmål...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej   

Jeg har lige et par praktiske spm. til en virksomhed der baserer sig på en import fra Kina.

Kan man afskrive på en internet opkobling?

Kan man afskrive på godkendelsesgebyr...i dette tilfælde fra Miljøstyrelsen og Astma-allergiforbund?

Virksomheden vil i høj grad benytte sig af telemarketing og derfor ønsker vi at oprette en database med oplysninger om kunderne. Er dette lovligt? Er det lovligt at lagre personlige oplysninger?

Må man føre boligafgift, vand, varme, EL, telefon, internet, m.v. over sit virksomhedsregnskab hvis det samtidig er på privat adresse?

Mvh.

Morten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:55
De nævnte gebyrer fratrækker du hvis forbindelserne udelukkende anvendes erhvervsmæssigt. Du må godt føre en andel af de nævnte boligudgifter svarende til den fradragsberettigede andel (skøn) ind i dit virksomhedsregnskab

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 18. May 07
Skrevet kl. 16:21
Hej Bent

Tusind tak for svaret. Jeg kan forstå at jeg kan fratrække momsen fra disse godkendelsesgebyrer, men kan jeg også afskrive på dem? Over hvor mange år?

Mange tak for hjælpen

Mvh

Morten Nørsten

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 20:40
Hvor stort er godkendelsesgebyreret, siden du vil afskrive det. Det kan formentlig trækkes fra med det samme.
Tilmeldt 18. May 07
Skrevet kl. 21:24
Godkendelsesgebyret vil kun være omkring 7.000 kr., men der vil være et årligt gebyr på mellem 25-50.000 kr. Kan man afskrive på dette? Lægge det til goodwill?

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Hej!

Har ikke lige checket det til bunds, men mener ikke, at afskrivningsloven skattemæssigt

giver hjemmel til at afskrive på årligt tilbagevendende udgifter 

Ej heller på internet-opkopling.

Hvad skulle formålet være med at afskrive på ovennævnte udgifter?

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:19
Enig Peter. Der er tale om en løbende udgift der, som jeg forstår det, knytter sig til den løbende indtægtserhvervelse. Dvs. gebyrerne er pr. definition fradragsberettigede som en driftsomkostning.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 18. May 07
Skrevet kl. 00:00
Ok, tusind tak for jeres svar. Jeg er ved at skrive budget og der lige lidt revisionsmæssigt som jeg ikke har så godt styr på.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)