Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gmail ! nogen som ved hvad som er sket i jan/Feb md ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen som ved hvad som er sket med Gmail fra slut januar til slut Febuar ?

Jeg bruger normalt mine gmail's via "Windows mail" eller "live mail" som pop3, jeg har aldrig haft problemer og kørt med de samme indstillinger i mindst 5 år, men efter at være kommet hjem fra en udlandsrejse kan jeg ikke sende mails fra "Live mail" mere ?

Da jeg var i udlandet, var jeg nød til at slette opsætningen på min iphone, og starte forfra med imap instedet for pop3, da den begyndte ikke at virke ?

dette er ikke en enkelt mail eller pc, det er alle mine gmails, har prøvet på forskelige pc'er med Windows mail og live mail.. Jeg er normalt utrolig glad for mine gmails, men at være nød til at ty til mine iOs enheder eller web mail er bare ikke så fedt :-(

Hjælp !

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31

generelt er der ikke sket noget, og du bør stadigt, kunne hente via pop3?

pop3 = pop3.gmail.com

Smtp = smtp.gmail.com

Hak i for, at den behøver SMTP godkendelse/authorization - og i at den skal bruge samme kode son indgående (og den skal du jo kende og have indtastet)

Sidste faneblad - port 995 for pop 3 og port 465 for smtp og for begge hak i requires SSL

Så bør det da fungere for dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Skrevet kl. 21:23

et eller andet er der altså sket ?  mon google er blevet skræmt efter jeg har været online i flere forskelige fjerne lande i løbet af kort tid !

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Skrevet kl. 21:23

generelt er der ikke sket noget, og du bør stadigt, kunne hente via pop3?

jo jo :-) der er ingen problemer med at hente post, det er når jeg sender.. så får jeg følgende fejl meddelse

<----------------------------->
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på
serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i
længere tid.

Emne 'hej'
Server: 'smtp.gmail.com'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0F
Protokol: SMTP
Port: 465
Sikker (SSL): Ja
<----------------------------------->

Mine instillinger er over 5 år gamle, det vil sige, hver gang jeg instalerer min pc om, exporterer jeg mine mail instillinger og der efter impoterer dem på den nye instalation...

Jeg har ikke fået ny instalation, min gmail virkede da jeg rejste d. 20 Januar og slut Febuar efter jeg kommer hjem kan jeg ikke sende mail fra windows mail, jeg har testet på min bærbar hvor det heller ikke virker.. men der er ingen problemer på iPhone og iPad mere efter jeg skiftede til imap hvor jeg før hentede og sente fra pop3

jeg har tjekket mine instillinger (pop3/windows mail)

https://support.google.com/mail/bin/static.py?hl=da&ts=1668960&page=ts.cs

Sådan konfigurerer du Windows Mail til din Gmail-konto:

1. Aktiver POP i din Gmail-konto. Glem ikke at klikke på Gem ændringer, når du er færdig.
    2. Åbn Windows Mail.
    3. Klik på menuen Funktioner, og vælg Konti...
    4. Klik på Tilføj....
    5. Vælg E-mail-konto, og klik på Næste.
    6. Angiv dit navn, som du ønsker det skal se ud i feltet 'Fra:' for udgående meddelelser, og klik på Næste.
    7. Angiv din fulde Gmail-adresse (brugernavn@gmail.com).
    8. Udfyld alle nødvendige felter for at inkludere følgende oplysninger:

Servertype til indgående post: POP3

Server til indgående post (POP3 eller IMAP): pop.gmail.com

Servernavn til udgående post (SMTP): smtp.gmail.com

Server til udgående post kræver godkendelse: aktiveret

1. Klik på Næste, og angiv din fulde Gmail-adresse (herunder '@gmail.com') og din Gmail-adgangskode.
    2. Klik på Næste, og marker derefter feltet ved siden af Download ikke min e-mail på nuværende tidspunkt. Klik på Udfør.
    3. Kontroller, at din e-mail-konto pop.gmail.com er markeret på skærmen Internet-konti, og klik på knappen Egenskaber.
    4. Angiv 465 i feltet ved siden af Server til udgående post (SMTP) under fanen Avanceret, og marker feltet ved siden af Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL).
    5. Marker afkrydsningsfeltet ved siden af Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL) under Server til indgående post (POP3). Feltet ved siden af Indgående post (POP3) skal automatisk opdateres til 995.
    6. Klik på OK. Du er færdig! Luk vinduet Internet-konti, og klik på Send/modtag for at begynde at tjekke din Gmail-konto.

Hvis du oplever problemer med at bruge POP med Windows Mail, kan du se under fanerne Almindelige fejl eller Fejlfinding.

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:42

Har heller ikke haft nogle problemer. Måske det er dit udenlandsk ophold som gør det.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Skrevet kl. 21:51

Kineseren fra Mors:

Har heller ikke haft nogle problemer. Måske det er dit udenlandsk ophold som gør det.

syntes også det er underligt øv..

Bruger du gmail pop3 sammen med windows / live mail ?
og helt sikker på du ikke bruger imap ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)