generelt er der ikke sket noget, og du bør stadigt, kunne hente via pop3?
jo jo :-) der er ingen problemer med at hente post, det er når jeg sender.. så får jeg følgende fejl meddelse
<----------------------------->
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på
serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i
længere tid.
Emne 'hej'
Server: 'smtp.gmail.com'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0F
Protokol: SMTP
Port: 465
Sikker (SSL): Ja
<----------------------------------->
Mine instillinger er over 5 år gamle, det vil sige, hver gang jeg instalerer min pc om, exporterer jeg mine mail instillinger og der efter impoterer dem på den nye instalation...
Jeg har ikke fået ny instalation, min gmail virkede da jeg rejste d. 20 Januar og slut Febuar efter jeg kommer hjem kan jeg ikke sende mail fra windows mail, jeg har testet på min bærbar hvor det heller ikke virker.. men der er ingen problemer på iPhone og iPad mere efter jeg skiftede til imap hvor jeg før hentede og sente fra pop3
jeg har tjekket mine instillinger (pop3/windows mail)
https://support.google.com/mail/bin/static.py?hl=da&ts=1668960&page=ts.cs
Sådan konfigurerer du Windows Mail til din Gmail-konto:
- Aktiver POP i din Gmail-konto. Glem ikke at klikke på Gem ændringer, når du er færdig.
- Åbn Windows Mail.
- Klik på menuen Funktioner, og vælg Konti...
- Klik på Tilføj....
- Vælg E-mail-konto, og klik på Næste.
- Angiv dit navn, som du ønsker det skal se ud i feltet 'Fra:' for udgående meddelelser, og klik på Næste.
- Angiv din fulde Gmail-adresse (brugernavn@gmail.com).
- Udfyld alle nødvendige felter for at inkludere følgende oplysninger:
Servertype til indgående post: POP3
Server til indgående post (POP3 eller IMAP): pop.gmail.com
Servernavn til udgående post (SMTP): smtp.gmail.com
Server til udgående post kræver godkendelse: aktiveret
- Klik på Næste, og angiv din fulde Gmail-adresse (herunder '@gmail.com') og din Gmail-adgangskode.
- Klik på Næste, og marker derefter feltet ved siden af Download ikke min e-mail på nuværende tidspunkt. Klik på Udfør.
- Kontroller, at din e-mail-konto pop.gmail.com er markeret på skærmen Internet-konti, og klik på knappen Egenskaber.
- Angiv 465 i feltet ved siden af Server til udgående post (SMTP) under fanen Avanceret, og marker feltet ved siden af Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL).
- Marker afkrydsningsfeltet ved siden af Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL) under Server til indgående post (POP3). Feltet ved siden af Indgående post (POP3) skal automatisk opdateres til 995.
- Klik på OK. Du er færdig! Luk vinduet Internet-konti, og klik på Send/modtag for at begynde at tjekke din Gmail-konto.
Hvis du oplever problemer med at bruge POP med Windows Mail, kan du se under fanerne Almindelige fejl eller Fejlfinding.