Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate - Adsense... Stor forskel?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg brænder inde med nogle spørgsmål og jeg ved i kan hjælpe. Hvis man vil lave et Affiliate site hvor man har annoncer, så kan man få penge enten per klik, lead eller salg

Hvis man bruger adsense får man penge per klik på annoncen. Har jeg ret når jeg siger at man får MANGE flere penge per klik ved Adsense end ved Affiliate? Jeg har prøvet at få 8,7 kroner for ET klik på en adsense annonce. Jeg har kigget rundt på nogle affiliat programmer og det er under EN kroner PER KLIK. Nogle gange helt ned til 0,08 kroner. Jeg forstår ikke hvordan der kan være så stor forskel? Eller er det bare mig der har overset noget?

Mvh Sune

Find en god og billig backup løsning her!

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:08

Hej

Affiliate er et mere bredt begreb end Adsense.
Adsense giver dig et beløb pr. klik.
Affiliate bruges f.eks. hvis jeg har lavet et godt program, og lader andre sælge det. Så indgår vi en Affiliate aftale hvorefter de får en vis prosentdel af salget. Dette kan give mange penge. Jeg vil ikke afvise at hvis det er en affiliate aftale om andre ting, vil du få meget få penge.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 20:21

Prøv nogle lead-kampagner af. Hvis kampagnen er relevant for dit site, kan du ofte se en klikpris der er højere end 8,7 kr. i snit.

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 20:25

Men kræver pay per lead ikke at de opretter sig på den side de bliver henvist til? For så er det jo ikke pay per click?

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SuneViberg:

Men kræver pay per lead ikke at de opretter sig på den side de bliver henvist til? For så er det jo ikke pay per click?

Jo, det kræver det. Men hvis du mener, at du kan levere trafik af høj kvalitet til et site, så bør du også være klar på at indgå en CPA-aftale.

Når et program tilbyder afregning pr. klik løber den jo en stor risiko for, at den trafik, du sender, ikke konverterer til en kunde. Den risiko er naturligvis indregnet i den pris, de er villige til at give, da de ser på det som et gennemsnit, medmindre du får en særaftale med dem.

Jeg har f.eks. et site indenfor en niche, hvor jeg har affiliate-aftaler med et par virksomheder. Så kan det godt være, at jeg kun får penge, når jeg skaffer en kunde, men de besøgende jeg sender har så høj en kvalitet, at min gennemsnitlige klikpris er endt på 27,88 kr. i den seneste måned. Jeg ved ikke med dig, men det synes jeg da er et pænere beløb end de 8 kr. ;-)

Kigger vi på affiliate-programmer udelukkende med klikafregning har du helt ret i at CPC'en ofte er lavere. Men det skyldes som sagt ofte kvaliteten på trafikken. De virksomheder der har affiliate-programmer ligger jo også i intern konkurrence med hinanden om mediernes interesse, så de er omvendt heller ikke interesseret i at byde mindre end nødvendigt.

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 08:53

Okay tak for hjælpen alle :) 

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 10:10

Mit råd er at hvis du kan finde et affiliate program der passer godt til din side og din sides målgruppe bør du vælge det. Ellers er AdSense et godt alternativ :)

(Personligt mener jeg at affiliate bannere er langt pænere end AdSense reklamer)

- Alexander Baandrup Larsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21

Husk at AdSense også tilbyder bannere..

Hurtigt spørgsmål:
Jeg småkedede mig lidt og lavede derfor min første adsense side Draw Something Cheats og afventer nu godkendelse. Andre der har prøvet ens banner bliver gul under godkendelse når der står den bliver som baggrunden på din side?

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:15

Som der bliver sagt, så er klik priserne meget lave ved adsense kontra en god affiliate aftale, men det kræver en god side med masser af traffik at tjene GODE penge på affiliate reklamer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)