Hej Aminoer, I øjeblikket er der jo rimelig godt gang i arbejdsmarkedet, og det kan være svært at finde den rigtige medarbejder. Men hvordan oplever I egentlig situationen? Lad mig høre, hvad I gør når der lige mangler en ekstra hånd, enten pga. sygdom eller øget salg. Kontakter man et vikarbureau, og kan de løse opgaven? Hvad er jeres erfaringer med disse medarbejdere? Eller har I tilknyttet underleverandører, hvor opgaven så outsources til? Måske endda en konkurrerende virksomhed? Hvad er jeres erfaringer med dette? |
Ekstra medarbejder i pressede situationer
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Og ellers så er Kaffe jo altid en god måde at få udnyttet lidt flere timer af døgnet på. |
Som virksomhedsrådgiveren sagde ved min opstart: daglejere er mere udbredt igen i disse tider, hvor der i visse brancher er mangel på arbejdskraft... men hvis man er dygtig nok, er der også altid arbejde til én. |
Det vil sige, at det er igennem netværk, at man skal aflaste sin virksomhed. Hvad med vikarbureauer? Er der nogen, sopm har erfaring med disse? HAr de et godt eller skidt ry? Er det motiverede medarbejdere, som man får ud? Hvad er erfaringen med studerende, som "ufaglært" arbejdskraft? Kan - og vil - de noget, når disse hyres? |
Hej Martin Jeg går ud fra, at kvoten for overarbejde er opbrugt..... Når vi er presset lægger vi opgaver ud til kollegaer/konkurrenter - det virker begge veje. Vi vælger de ting der lettest kan flyttes og koncentrere os så om de vanskeligere eller mere følsomme jobs. Jeg har endnu aldrig oplevet at evt. oplysninger omkring kunder, er blevt misbrugt. Jeg har haft kontakt med vikarbureauer, men indenfor vores fag har det ikke virket overbevisende. Mange hilsner Ole Stabell |
|
Hej Martin Nu ved jeg ikke lige hvilken branche du er i. Men jeg har en erfaring fra vikarbureauer, som medarbejder. Det har været i bureauer med ufaglært arbejde - lager, rengøring....... Jeg vil sige der har været stor forskel på bureauerne, både hvordan de behandler deres ansatte og hvilke folk de tiltrækker. Men selvom man finder et "godt"bureau, synes jeg stadig der er stor forskel på vikarerne. Selv har jeg jo selvfølgelig altid fået et "tak" for arbejdet, og ofte blevet spurgt om jeg kan komme igen. Men jeg har både hørt om og mødt nogle som jeg aldrig selv ville ansætte..... Kristine, Århus |
Generelt er der altså meget lidt positivt at sige omkring vikarbureauer? Det er som regel sidste udvej, men man kan være heldig at få en god medarbejder ud....! Er der nogen som har erfaring med at ansætte studerende fra videregående uddannelser? Ikke nødvendigvis indenfor deres hovedfag, men som ekstra arbejdskraft til at løse forskellige ad-hoc opgaver? |
Set fra den anden side af bordet, har vi faktisk rigtig god erfaring med at få salgsopgaver ind fra virksomheder der ikke selv kan klare presset. Vi løser i dag mange salgsopgaver for både store og små virksomheder. Det sidste jeg kunne drømme om var at misbruge oplysninger, så ville vi da for alvor lukke vores egen forretning. Som salgs virksomhed har vi flere gange løst opgaver for virksomheder i samme branche (dog ikke samtidig) og det har aldrig givet anledning til kritik eller spørgsmål i øvrigt. Så vær ikke bange for at tage fat i dine kollegaer, konkurrenter eller venner af huset. I sidste ende kommer det tilbage til dig selv. |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)