Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange udadgående links pr side?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation hvor jeg har en sidestruktur hvor der er ca. 55 faste udadgående links som går igen på alle sider.

Jeg har en underside som er en af disse 55 faste sider, som bliver en rigtig vigtig del af min SEO. Netop denne sektion kan sagtens trække mange, mange tusinde besøgende hver måned. Problemet er bare at her opbygger jeg underartikler, og jeg er nu oppe op ~60 artikler, så det totale antal af udgående links fra denne side er 115.

Så vidt jeg har forstået, er maks udadgående man bør holde ~100 (artiklen her kommer godt rundt om det). En fornuftig person vil så sige "jamen opdel det da i mindre sider", problemet er bare min linkjuice bliver opsplittet yderligere og mine undersider i så fald får meget svært ved at konkurrere. Undersiderne vil gå fra at være level 2 til level 3, hvilket jeg er ret nervøs for. Planen er at udbygge op til nogle hundrede artikler. Der vil være tale om ca. 10-15 "emner". 

Hvad gør man i sådan en situation? Konkurrencen er forholdsvis let, men nogle af vores konkurrenter har deres artikler i level 1, hvilket gør at de med relativt lille linkbuilding kan smadre vores positioner.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du splitter din artikel side i 2, 3 eller 4 og linker fra forsiden, vil de jo få samme PR flowet over.

Dog vil de til samelde antal artikel undersider skulle dele den mængde PR du før flowede med et link, men de vil være 2 level alle sammen.

Fjerner du samme antal links fra din forside, til mindre soændende områder af dit site, vil de opnå samme PR flow som før.

Du kan tage et emne som du har linket bredt til og konsolidere, så du laver et undersite med de links på.

Matt Cutts anbefaler den fremgangsmåde.

Det med de max100 links, har jeg ikke mødt problemer med og artiklen du henviser til, er nu også 3 år gammel, dog vil jeg mene, at der vil være mange grunde til opdlinger i nicher /emner indenfor artiklerne -også for brugerne.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

den gamle regel med de 100 links har google annuleret. Jeg så det i en video med matt cutts for ikke så længe siden. han siger intet problem så længe det er relevante link der "skal" være der. 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:04

Tak for de super gode tips.

Jeg vil så lige høre - hvis man nu har denne sidewide side der har 100-200 artikler. Vil de enkelte artikler så ikke ranke dårligere jo flere sider der kommer, fordi linkjuicen splittes mere op? Og i så fald, hvordan løses det problem?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:12

Lars Holdgaard:
Jeg vil så lige høre - hvis man nu har denne sidewide side der har 100-200 artikler. Vil de enkelte artikler så ikke ranke dårligere jo flere sider der kommer, fordi linkjuicen splittes mere op? Og i så fald, hvordan løses det problem?

Her har jeg lige svaret kort på samme spørgsmål:

http://www.amino.dk/forums/t/156170.aspx

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)