Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For meget Jørgen Clevin?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har tidligere bedt om vurdering af min hjemmeside. Der kom en del indlæg, som jeg har prøvet at tage til efterretning, selvom det kom til at handle meget om SEO, som jeg mener at have styr på.

Personligt er jeg til simple sider med nem og overskuelig navigering og ikke for megen unødig grafik, og mener, man bør undgå for mange lys/skygge-virkninger, eller ihvertfald skal tilse, at alle komponenter spiller sammen.

Nu har jeg imidlertid prøvet at designe siderne med alt hvad remmer og tøjr kan holde. Formålet er naturligvis at gøre siden indbydende, så folk har lyst til at læse mere, når/hvis de kommer ind på siden.

Jeg er bare i tvivl om, hvorvidt jeg er gået for langt, og der er gået for meget Jørgen Clevin i den.

Derfor: Hvad ville dit umiddelbare indtryk være, hvis du f. eks. landede på denne side

- virker det prof't eller Anders And?

PS: En kraftig inspirationskilde har været Xara.com og Texturez.com, som jeg tilfældigt faldt over.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:40

Hej William.

Jeg kan kun se Xara.com, som i mine øjne er rigtig flot.

I øvrigt, så er Jørgen Clevin for mig et kvalitetsstempel Smile

Texturez kan jeg ikke åbne i min browser pt.

Mvh. John.

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 16:54

Nej, jeg synes absolut ikke du er gået for langt. Kan personlig godt lide de 2 ikoner ved Williams farveskala og Williams gratis farveskala.

Men ærligt, så forbinder jeg ikke umiddelbart ikonet ved kalorietælleren, med en kalorietæller. Selvom jeg sagtens kan se symbolikken i smiley'en.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 17:52

Hej.

Texturez.com-linket blev indsat forkert, så jeg rettede det umiddelbart efter, men overså åbenbart lige en skråstreg. Her er det en gang til:

Texturez.com

Jeg er godt klar over, at illustrationen til kalorietælleren ikke umiddelbart siger noget med mad. En mere  ligepå illustration kunne være noget med et æble og et målebånd eller lignende. Jeg har dog lidt den bagtanke, at folk gerne må være lidt i tvivl, og så klikke på linket for at få opklaret, hvad der gemmer sig bag ikonet. Er det for flabet/dumt?

Iøvrigt skrev jeg Jørgen Clevin i overskriften, men retteligt burde det måske være Per Arnoldi grundet de klare farver?

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 18:07

jeg synes egentlig din side er meget god

Den side du linker til er da klart den mest spændende i forhold til de andre uden billeder

William:
Jeg har dog lidt den bagtanke, at folk gerne må være lidt i tvivl, og så klikke på linket for at få opklaret, hvad der gemmer sig bag ikonet. Er det for flabet/dumt?

Det er da en sjov ide og folk skal nok klikke når de læser teksten

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:48

syntes ikke det ligner en side der tilbyder IT

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:02

Tak for de hidtidige tilbagemeldinger, som jeg overvejende opfatter som positive.

Til Gitte: men hvordan synes du så, en IT-side skal se ud?

Jeg har naturligvis gennem årene besøgt en masse, og mener ikke, at der en regel for udseendet, bortset fra at de generelt virker håbløst kedelige og forældede ligesom min gjorde inden opdateringen.

Mener du, at udseendet virker for useriøst grundet illustrationerne?

Jeg vil jo også gerne vise relevante besøgende, at jeg kan programmere siderne (med ASP.Net), så f. eks. navigationen er i top. Design regner jeg ikke med at sælge, medmindre nogen efterspørger det.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 22:42

Jeg lavede et indlæg her på Amino for et par lørdage siden om hentning af Xara, der er et vector-tegneprogram, og som på dagen kunne hentes gratis til Windows. Til Linux er det vist nok gratis året rundt.

Ved første øjekast virkede det ikke helt så intuitivt som Inkscape, men det har så afgjort vundet ved nærmere bekendtskab. Lidt mere efterforskning har også afsløret, at Xara faktisk har været med helt fra '82, som er middelalder i IT-branchen. De har også opfundet flere teknologier, bl. a. det såkaldte anti-aliasing, der bruges til at give et udjævnet udseende af kanter på grafik.

Selvom Xara altså ikke længere kan hentes gratis, vil jeg varmt anbefale det, det er rigeligt de 80$ værd (for Xara Xtreme 5, de senere versioner kender jeg ikke).

En hurtig sammenligning med Inkscape:

. Det har flere funktioner end Inkscape
. Det kører superhurtigt
. Markering af objekter er meget smartere
. Opløsningen er 96 dpi, hvor Inkscape har en underlighed med 90 dpi, som forstørrer bitmaps

Jeg er faktisk blevet så glad for Xara, at jeg har valgt at konvertere alle tegninger fra Inkscape til Xara. Nu går det meget hurtigere at lave præcis grafik, hvilket har haft en afsmittende effekt på min hjemmeside, der efterhånden er blevet nærmest over-Clevinsk.

Jeg ved godt, at man siger, at et professionelt design er enkelt opbygget. Jeg mener også selv, at man skal afholde sig fra lys/skygge-effekter, hvis de ikke er gennemgående og konsekvente. Jeg tror dog tildels, at denne holdning er begrundet i manglende tid/lyst/evne til at lave grafikken, jeg kan dog ikke lade være.

Men så lad os sige, at det er retro eller post-modernistisk - døm selv.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:03

jeg synes siden den holder fint Big Smile

jeg ville sætte mit cvr nummer  , telefon nummer og mail i fodnoten på siden det giver siden lige et ekstra troværdighed løft

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 12:37

Hej Mikael.

Tak for kommentar.

Når du mener, kontakt-info skal i bunden, er det så fordi du ikke har set, at det står i nederste højre side, eller mener du, at det altid hører hjemme i bunden?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)