Mit navn er Peter. Jeg er 21 år og har brugt meget tid herinde på Amino de sidste par måneder. Da jeg ikke ser mig selv arbejde på et kontor eller noget andet under en chef i fremtiden, tænker jeg at jeg måtte starte mit eget. Så jeg satte mig ned og snakkede med en af mine gode kollegaer og meget god ven. Vi sad så og snakkede i en del timer og kom meget hurtig i snak om at starte en virksomhed, som sælger headphones. Vi havde nemlig begge været ude og prøve at finde et par headphones nogen måneder tidligere, men vi kunne ikke finde nogen simple, gode og billige headphones. Vi sad sådan og tænkte hvor svært kan det være at lave nogen simple, gode og billige headphones.
Vi har et kapital på 15.000 kr. Mit spørgsmål er så, hvordan man finder en producent. Vi har nogen tegninger af, hvordan vi vil have designet og sådan. Håber i kan hjælpe mig og tak i forvejen.
For 15.000 kommer du ikke langt. Bare dette beløb er minimum brugt på plast støbeform. Sidste jeg høre om dette var beløbet på 25.000. Der ud over skal du have lavet tegninger der har du nok hurtig brugt 6.000 minimum.
Jeg vil bruge mine 15000 på at købe nogle produkter og lave en web side med headset m.m. og så få skabt noget kapital til at lave sine egne hvis det er det man vil på det tidspunkt.
Men pas nu på at de ikke er kopi varer som du køber hvis du selv køber noget hjem.
Jeg er helt enig med Lykkebjerg. For 15.000 kr. kan i ikke forvente at kunne hverken produktudvikle eller producere et par hovedtelefoner. Mit bud er at i skal sætte 2 nuller bagefter, hvis det skal blive til noget.
I bør finde nogle gode hovedtelefoner, gerne med en historie tilknyttet, og så lancere dem i stedet. Find eventuelt en Hi-Fi entusiast og lad vedkommende vejlede jer, så kan i også skrive historien om al det bøvl I har haft, for at finde lige netop disse produkter.
Nåh, det var da ærgerligt at høre. Jeg var ellers helt puffed på det. Omkring den der webshop, forstod ikke helt hvad du mente med at skrive en historie og ville 15.000 være nok? Hvordan får jeg fat i dem jeg køber hovedtelefonerne af?
Da jeg ikke ser mig selv arbejde på et kontor eller noget andet under en chef i fremtiden, tænker jeg at jeg måtte starte mit eget.
Det er da super frisk at starte op, men den største erfaring med drift, indkøb og salg og runtiner i en virksomhed får du ved at "underkaste" dig en chef i et par år (og endda stige i graderne).
Så kan du sideløbende se hvor stor markedet er, indkøbsmuligheder i østen, hvilke messer der finde indenfor branchen. Og sideløbende snuse til hvor meget startomkostninger er ved at starte opselv... Dvs. udgifter til løn, evt. lokaler mv...
Ellers køb nogle vareprøver og se om du kan få dem solgt først og så er de første penge tjent ind og i kan sideløbende se hvordan jeres unikke ide og design kan gøres endnu bedre..