Konverteringsraten er ikke helt så høj som jeg havde håbet på. Kan med manglende Dankort betalingsmulighed være årsagen? – hvor stor effekt kan det antages at have?
Priserne er konkurrencedygtige og der sendes fragtfrit!
Dankort hjælper altid. Men dette er jo kun for den mindre virksomhed.
Du skal også tænke på at det i mange tilfælde er firmaer som køber disse produkter. Så en ide er jo at tilbyde kredit til større virksomheder.
Hvis det er lagerchefen som bestiller sko. Så sidder han jo ikke med dankort for at betale køb på nettet. Så sender de medarbejderen til deres leverandør med en rekvisition.
Så du skal nok prøve og kontakte nogle virksomheder for at høre hvordan de køber deres sko. Og om du kan blive deres leverandør.
Det er muligvis en af årsagerne. Mange foretrækker betaling med dankort og hvis du ikke tilbyder det til dine kunder, vil de fleste forlade siden uden handel. Hvorfor ikke investere i det?
Hvis det er lagerchefen som bestiller sko. Så sidder han jo ikke med dankort for at betale køb på nettet. Så sender de medarbejderen til deres leverandør med en rekvisition
Der er mulighed for at handle i webshoppen uden at være i besiddelse af et betalingskort - Der er mulighed for bankoverførsel - dette har i praksis i forhold til ovenstående fungeret fint
IdeTripper:
Det er muligvis en af årsagerne. Mange foretrækker betaling med dankort og hvis du ikke tilbyder det til dine kunder, vil de fleste forlade siden uden handel. Hvorfor ikke investere i det?
Det beror på et fejl, at Dankort ikke kom med i første omgang. Der arbejdes på sagen.
Hvis man har Dankort kombineret med Visa eller MasterCard - kan man allerede nu bruge dette kort.
Min interesse ligger først og fremmest i, hvor stor en andel af alle brugere har alene Dankort. Jeg har ikke kunnet finde noget tal for dette nogle steder.