Alle billeder på websitet er navngivet med korrekte søgeord og billedebeskrivelser.
Det undrer mig derfor at vores billeder ikke vises (ikke mange ihvertfald) når man søger på Google Billeder på vores søgeord, som f.eks. pokaler, medaljer, sportspræmier, krydsbånd etc.
Hvem kan hjælpe med fifs og tricks? Vi ligger meget godt på alm. Google søgninger, så det undrer mig at vores billeder ikke ligeledes er godt placeret.
Ha det godt derude. Ser frem til et par god kommentarer.
Det vil hjælpe dig at benytte de rigtige filnavne f.eks pokal.jpg
Lige nu kører i med meget intetsigende filnavne.
Herudover er selve opsætningen med lightbox knap så google venlig.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Den søgestreng sættes blot automatisk på billedet, når man giver siden en "titel". Billedet er faktisk navngivet optimalt (som du refererer til med "guldpokal". Det er måske bare vores CMS som ikke er indstillet heeelt optimalt?
Det er nødvendigt at kalde dette produkt for (i dette tilfælde) "1. Pokalserie i sølv". Vi har jo MANGE pokaler, som ligner hinanden og kan derfor ikke alle hedder det samme. Søger man f.eks. på "Sølvpokal" så kommer der faktisk et par billeder.
Jeg kan også se at lave jeg en Site:jef.dk på Google billeder så kommer der faktisk ret mange billeder op på Google. Så de er jo registreret. Det jeg kan konkludere er bare at de fleste billeder ikke er produktbilleder, men billeder som ligger i tekster og på andre sider på vores website.
Jeg tror vidst bare at man skal accepterer at det er sådan det fungerer.
Jeg kan godt forstå du har mange pokaler, men behøver de at have den alt title? Kan du så ikke give dem den anden lange som rigtig title og den korte som alt title?
Alt-title er jo beregnet til at fortælle hvad der er på billedet så søgemaskinerne ved hvordan de skal katalogisere det. Den anden title er beregnet til mennesker.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media