Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

promovering af iPhone applikation

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Creations FTW Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er ! :)


Jeg kunne godt bruge et par gode råd angående promovering af en iPhone applikation til det internationale marked.

Jeg har sammen med 2 venner et firma (CreationsFTW) hvor vi udvikler applikationer til iOS, og vi har haft god succes med vores første danske applikation "WC Viden" som pt. ligger nummer 1 i Underholdning og nummer 13 i Top betalte (har lagt nummer 3). 
Vores succes på det danske marked skyldes blandt andet, at det danske marked ikke er så stort, så derfor er det nemmere at promovere applikationen, og ryge til top (Hvis man vel og mærke har et godt produkt) :)

Men når det kommer til internationale applikationer, ændres spillereglerne. Der findes et hav af applikations review sites, og vi er repræsenteret på en god del af dem.

Er der nogen der har prøvet nogle promoveringsmetoder med succes?
Ellers bare gode råd og idéer til hvordan vi kan bryde igennem på det internationale marked.

WC Viden:
http://itunes.apple.com/dk/app/wc-viden/id495583565

Facts for the Can:
http://itunes.apple.com/us/app/facts-for-the-can/id504189321

Jeg kan i et begrænset omfang give promokoder til folk der gerne vil afprøve en af applikationerne :)

Venlig hilsen

Michael Andreassen
CreationsFTW 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Creations FTW Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Må nok lige tilføje at hjemmesiden ikke er fuldt funktionelt endnu. Vi satser på at gøre den fuldt funktionel indenfor 1-2 uger :) 

Fra Randers
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Bitfabrikken.dk / Freelance Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du nævner selvfølgelig review sites, og at I er med på en del af dem. Det er jo, som I nok også har fundet ud af, en af de bedste og billigste måder at få omtale, såfremt ens app er god. Synes I skal Google og komme med på en god håndfuld flere :) 

En Facebook + Google plus side vil også hjælpe, hvis I ikke har sådan en endnu. Det kan ihvertfald ikke skade :) 

Dan Kronholm, Bitfabrikken - udvikling af spil, apps og web-ting.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Creations FTW Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :D 
Ja, vi kommer også på flere og flere review sites, men indtil videre har de ikke påvirket vores daglige downloads. Jeg prøver med en facebook side, og ser om jeg kan bygge et netværk op derigennem, til at promovere vores app(s) :)

Tak for svaret :)  

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Creative Events Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

spændende med dit indlæg.

Bare af ren nysgerrighed, hvor let eller svært er det at lave en app?

Skal man være superprogrammør eller have andre specifikke kompetencer?

Hvor laver man sådan en?

Er det meningen kunderne skal betale for at downloade jeres app, hvordan planlægger I at tjene på det.?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Creations FTW Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Creative Events 

Kompleksiteten af en applikation, afhænger meget af hvad du skal have den til at gøre. I de applikationer jeg har nævnt, er det relativt simpelt, da den egentlig bare skal hente informationer fra en database, og vise dem en efter en (samt lidt andet småt med vores frem- og tilbage knapper, favorit, facebook, sms osv). men alt i alt ikke super kompliceret kode.
Med det sagt, så kræver det at man har erfaring med objekt-orienteret programmering, og mere specifikt med xcode. 
Jeg er absolut heller ikke super til at kode endnu, men er ved at lære mere gennem iTunesU.

Ang. kompetencer, så er her en liste over, hvad jeg mener du bør besidde:
- Grundlæggende forståelse for objekt-orienteret programmering (Xcode eller Java, alt efter hvilken   platform du vil programmere til)

- Design og layout. Et godt kendtskab til et grafisk program, til at lave en flot brugerflade. (eventuelt Adobe Photoshop)

- En forståelse for det marked du vil udvikle til. Se hvad konkurrenterne tilbyder, og hvad deres kunder mener de mangler. (I vores tilfælde ville mange gerne have en favoritfunktion, samt muligheden for at gå frem og tilbage)

Vores apps har vi valgt at sælge til 6 kroner. Det har fungeret rigtig godt for os. Ikke dermed sagt at det nødvendigvis er den bedst løsning for din applikation.
Efter min mening kommer det an på 2 ting.
Hvilken platform du vil udvikle til?
Er det muligt at brugeren iløbet af appen's levetid vil klikke på reklamerne?

Når det kommer til platform, så siger statestikken af ud af 10 betalingsdownloads af apps, er 9 fra iTunes Appstore, og 1 fra Android. Så til Android ville det måske bedst kunne svare sig med reklamer

Dernæst kommer din applikations levetid på brugerens telefon.
En applikation som folk kommer bliver ved med at have liggende på deres telefon, og som de bruger ofte. (rejseplanen, facebook, benzinpriser etc.) er jo sandsynligvis gode apps at give gratis ud, med reklamer, da brugeren gentagne gange blive konfronteret med reklamen, og på et eller andet tidspunkt måske trykker på den. Men laver du derimod en applikation der måske kun ligger 1-2 dage på telefonen inden den ryger ud, vil svaret jo være at lave den til en betalingsapp.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

få de social logoer på siden google plus facebook og twitter og lidt aktive der

der mangler i den grad tekst og forklaringer på siden jeg fandt ikke så meget indhold på siden søgeord optimeringer giver bedste egen siden.

nogle sider går på fejl side service side med mere få meget hurtigt orden på det.

lav blogging egen siden det giver indhold siden

få videoer egen side

links egen side vær aktive over alt

skriv presse meddelsers ud 

ekstra ideer her http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx?#996877

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Creations FTW Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Hvis jeg forstår dig korrekt, så mener du vi skal skabe indhold på siden, for derigennem at skabe opmærksomhed på vores produkter (applikationer)

Ang. SEO, så er vi slet ikke begyndt på siden endnu (som du nok bemærkede, er den absolut ikke fuldt funktionel endnu). Den skulle egentligt bare være der, da vi fik vores første app ud. Vi er begyndt at arbejde på den igen nu, men den er nok først funktionel om 1-2 uger.
Med det sagt, så synes jeg det lyder som en rigtig god idé! Sidder nu og tænker i forum, hvor folk kan diskutere apps, app reviews der kører i rotation på forsiden (deriblandt selvfølgelig vores egne) samt gode råd og vejledning i at lave sin første app. 
Måske dertil også nogle video reviews af apps :D  

Tak for det gode svar, det har lige givet mig lidt mere at rode med :D 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)