Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synes I, at man skal arbejde for sin kontanthjælp?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

@Kenneth:

Alt andet lige: Høje overførselsindkomster hæmmer vækst, mens lave overførselsindkomster skaber vækst.

Hej

En debat som denne, er mere i retning, af at vi opgiver væksten og lad os beholde status que....nu er kontanthjælp og dagpenge kun en midlertidig løsning...eller skulle være.

/Kenneth

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 20:38

altså.

nu er jeg desværre selv på kontanthjælp lige nu pga. jeg mistede mit arbejde. jeg vil RIGTIG gerne kunne starte op selvstændigt! men kan jeg ikke da jeg så mister min kontanthjælp og det går ikke med kæreste og 2 børn!..

jeg regner/håber på at kunne starte på uddannelse til sommer, hvis økonomien kan klare den. men det håber vi!!

ud over det. så skal jeg være i aktivering i op til 3 mdr. a gangen. og jeg får ikke lov til at gå ret længe maks et par uger før jeg helst skal være i aktivering igen!. og undskyld mig. men hold kæft det er en gang lort! man falder aldrig ordenligt til eller noget før de 3 mdr. er gået og så skal man vider til noget andet!?. efter min mening kan man jo ikke rigtig bruge det til andet end at sige at man ikke sidder der hjemme.

ud over det så udnytter flere virksomheder den ordning, og hvorfor skulle de dog ikke det? kommunen ligger jo helt selv op til det og presser "os" ud hele tiden.

nå nok her fra, ha en go aften :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:48

en dalende arbejdes styrke lige nu gør det meget nødvendigt de næste år flere kommer ud på arbejds markedet grundlæggende er der et stort problem vi har sat så mange udenfor arbejdes markedet .

man fatter overhovedet ikke noget der står en måneden eller ledig stillinger en by læste sidste gang 20 ingeniør og maskine medarbejder og århus andre byer gik der arbejdesløs rundt af dem 100 vis , hvad sker når jævnligt ledig længere tid vis mister ordre ud ad dk 

folk er ikke nok motiveret til at flytte hvor arbejdet er , et eller andet er galt 

sygehus mangler vikar og de er stresset danskvikarcenter.dk/job/pleje/

de ligger på cirka 0,8% til 0% nyeste tal visse landsdele http://www.dsa.dk/OmDSA/DSA%20i%20tal.aspx sundheds området det er noget under smerte grænsen folk må simpelthen ikke blive syge på deres arbejdes plads 

derved dk har ramt underskud med arbejder visse steder , når ledigheden visse fag er under 1% og da det er af d største fag i dk , må flere finde ud ad hvad vi gør for at få folk til at arbejde mere 

et jeg ikke fatter kan dog læse på tallet andre steder i dk 3,2% derved må der mangler nogle folk der er nok motiveret til at flytte de steder hen der er cirka 0% arbejdsløshed i deres fag

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:55

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 00:15

Hvad med politikerne selv viste sig som et godt eksempel for de unge, og selv begynder at arbejde for deres penge? Så os i det private ikke skal finansere deres dovenskab og Sunny beach Paradise gilder, eller hvad det nu alt sammen hedder.

Personligt er jeg ligegald, synes nu der er andre ting som man hellere skulle fokusere på, f.eks. de latterlige høje lønninger politiker, chefer osv. får fra det offentlige - Da godt de ikke arbejder på akkord i det tempo de arbejder i.  

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 22:31

Jeg har et familie medlem som er tidligere modtager af de offentlige ydelser og hun lavede vitterligt jordens mest latterlige arbejde...

Nemlig at flytte en bunke sten et sted hen for dagen efter at flytte dem tilbage :-)

ergo total latterligt.

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)