Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento tema

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj!

Er igang med et webshop projekt, og har nu fået en installeret en basis magento side. Men har kigget på en masse tema'er til den! Så kommer mit spørgsmål om det er noget jeg nemt selv kan sætte mig ind i og selv få installeret et nyt tema til siden? Hvis ikke, hvad jeg skal så af med for at nogle til gøre det? Hvor billigt kan det lade sig gøre osv..

Kom gerne med erfaringer og idéer!

På forhånd tak

Venligst

Niels

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 16:32
Tilmeldt 28. Nov 11
Skrevet kl. 16:43

Okay, tak for svaret! Hvordan fungerer dette så osv.?

Venligst

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 16:47

Hej Niels,

Jeg har selv for nyligt installeret en Magento shop (1.6) og er lige nu igang med at lave nogle faa aendringer til den, saa den er 100% som jeg gerne vil have den.

Jeg blev dog hurtigt opmaerksom paa at Magento ikke er saadan lige til at pille ved hvis der skal aendres i design, layout osv. Jeg mener selv jeg har en rimelig god forstaaelse for server-side programmeing, HTML, CSS, XML osv, men at aendre nogle enkelte ting i dit Magento Theme kan vaere super besvaerligt grundet deres indviklet brug af XML, PHP, og HTML (.phtml)

Finder du derimod et faerdig theme som du bare skal installere er det super nemt. Problemet opstaar foerst naar du lige vil flytte din kurv lidt op, hvis du vil indsatte kreditkort logo'er, eller hvis du vil skifte farve paa en knap men ikke en anden osv.

Magento har en online forum (http://www.magentocommerce.com/boards), hvor du kan soege tips og tricks og faa hjaelp, jeg har dog oplevet at aktiviteten paa det forum er meget begraenset.

Held og lykke med projektet.

/Nicolaj

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 16:55

Giver Nikolaj ret. Hvis du ikke finder et template som er præcis som du vil have din shop og du ønsker flere store ændringer, så er det en fordel at kende lidt til PHP. Men som han også nævner er deres community forum MEGET flinke til at hjælpe med eventuelle spørgsmål.

Tilmeldt 28. Nov 11
Skrevet kl. 17:03

Tusind tak for svarene!

Hvis nu jeg skulle betale mig til et par store ændringer? Hvad kan jeg så forvente at skulle af med?

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 17:13

Det kommer helt an på omfanget af ændringerne. Så lidt svært at sige.

Mit råd villa være at finde et template du synes godt om. Installer dette template og få oprettet dine katagorier/produkter.

Ændring af logo, billeder/farver er ret simplet. Efter du har fået oprettet produkter/katagorier samt hooket det op med en betalingsportel, kan du begynde at kigge på andre rettelser som ikke kan ændres fra backend/css.

Derudover findes der et utal at plugins (både gratis og betaling) som kan hjælpe med customization (MagentoConnect).

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)