Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkursrytter hvad stiller man op

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

uheldig:
De andele han ejer må da ha en værdi ?

Ja måske, men hvis hans passiver overstiger hans aktiver vil han teknisk insolvent.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Det er penge ud af vinduet at hive ham i fogedretten - hvis du ikke forinden har talt med kurator i konkursboet/konkursboerne...

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:31

Advokat Jacob Berner Rue:
Det er penge ud af vinduet at hive ham i fogedretten - hvis du ikke forinden har talt med kurator i konkursboet/konkursboerne...
Umiddelbart er jeg uenig med dig.. Manden skylder pengene personligt, og er ikke personligt konkurs.  Konkursboet er derimod et aps som skyldner tidliger har ejet (helt eller delvis)

Men det kan selvfølgelig være du har ret alligevel, at skyldner bare er lidt for dygtig til at lege "panteleg"

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så kan man lære at tage ejendomsforbehold i sin samhandel, og sørge for at alle kunder skriver under på dette hvis de ønsker at handle.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 13:01

Advokat Jacob Berner Rue:

Det er en fortvivlet situation at stå i for dig og desværre kan hverken du eller en advokat få fyren i tale før 6 måneder efter han har afgivet insolvenserklæring.

Fredningsretten gælder ikke, hvis kreditor kan overbevise fogedretten om eksistensen af aktiver, som der kan foretages udlæg i.

Retsplejelovens § 490, stk. 2: "Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke, hvis der er rimelig grund til at antage, at skyldneren ejer aktiver, hvori udlæg kan foretages, eller der i øvrigt foreligger særlige omstændigheder, som gør det rimeligt at afholde udlægsforretning."

Bestemmelsen i stk. 1 er den såkaldte fredningsregel, der freder in insolvent skyldner i 6 måneder efter en fogedforretning, hvor der ikke har været noget at hente.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 13:05

Entrepreneur - Jan:

Så kan man lære at tage ejendomsforbehold i sin samhandel, og sørge for at alle kunder skriver under på dette hvis de ønsker at handle.

Man kan kun tage ejendomsforbehold ved salg af varer. Trådstarter kunne ikke have forbehodlt sig at tage sit arbejde tilbage.

Et ejendomsforbehold er iøvrigt kun gyldigt, så længe varen ikke er solgt videre.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

uheldig:
Der til skal vel lægges den tid/pris en advokat skal ha for at tage en tur i retten eller misforstår jeg ?
Normalt JA.  Men jeg vil faktisk tilbyde dig at tage den gratis, hvis skyldner bor i nærheden af enten mig eller en af mine faste forbindelser, alternativt at jeg laver indkaldelsen og du selv møder i fogedretten efter jeg har forklaret dig hvordan og hvorledes.

(jeg ville egentlig have sendt dette som besked men du har desværre lukket for den funktion i din profil)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)