Jeg købt domænet www.pokeropstart.dk samt web hotel ved DanDomain. Der er blevet tilknyttet en alternativ url til domænet, men giver det mig ikke problemer med duplicate content? Jeg spurgte Dandomain-support men ham der svarede mener ikke det giver problemer, idet det bare er en anden addresse der peger på samme side.
Er det ikke netop dét der giver problemer det duplicate content, når jeg kan se den alternative url i addresselinjen, når jeg går ind på siden den vej?
Jeg har i øvrigt et problem med at lave en global 301 redirect fra uden "www." til med "www.". Jeg har prøvet med en .htaccess-fil, men det virker ikke. Jeg har derefter prøvet med forskellige løsninger, som jeg har googlet mig til. Det har indtil videre heller ikke virket med en .asp-fil, men jeg er ikke sikker på at jeg har gjort det helt korrekt. Dandomain-supporten har kun svaret med at linke til de samme sider jeg allerede har fundet på google, og kan ikke bidrage med noget konkret.
Hvis jeg går ind i ftp på den ene side og ændrer noget ændrer det sige i den anden med det samme. Det gælder ligemeget hvilken jeg ændrer indholdet i.
Er det nemmeste at inkludere 301-redirecten på hver enkelt side fremfor at lave en global redirect? Så er jeg vel sikker på at både den alternative URL og den almindelige uden .www går til den rigtige side. Eller er det misforsået?
Jeg kan finde frem til noget kode jeg skal bruge i en "global include file", men aner ikke lige hvad en gloab include file er selvom jeg har søgt lidt rundt. Supporteren for min web-hotel skrev bare at han heller ikke er nogen ørn til det, og opfordrer mig til et "selvstudium". Det er så det jeg prøver nu, men indtil videre forgæves.
På Dandomain kan du ikke bruge en .htaccess redirect.
Du kan tilknytte Google webmster tool og lave et site redirect.
MEN
Dit ekstra domain, er sikker sat til at redirecte direkte, spørg dandomain, hvordan de laver opsætningen på det tilknttede domain.
Det SKAL de fame fatte, nogen gange er de knap så skarpe derinde.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Det eneste svar jeg fik da jeg spurgte supporten om den alternative url var, at indholdet kun ligger der en gang - der er blot flere "domæner" tilknyttet webhotellet. Han mente ikke at det gav problemer med duplicate content. Men hvordan kan det ikke det? Når jeg skriver den alternative url i addresselinjen bliver den dér. Den bliver ikke redirected til min egen url.
Som jeg har forstået problemet met en 301-redirect i mit tilfælde er at min sider er skrevet i html. Det skulle vist gøre det til et større problem at lave en global redirect i en .asp-fil.
Vil et "site redirect" med Google webmaster tool klare problemerne med duplicate content i forhold til alle mine sider med og uden www?
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Nej, så har du bare 2 domains, der peger på samme mappe.