Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkelig oplevelse med annoncering på stor dansk portal

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har kørt noget annoncering på en stor dansk portal det seneste års tid. Vi var ikke en kæmpe kunde, men brugte 3-4.000 kr. månedligt.

Uden varsel stoppede de annonceingen den 1. marts. Jeg ringer selvfølgelig til dem, for at høre hvad der sker og får at vide, at det er en ordre oppe fra (Hjemmesiden er ejet af et stort globalt firma). Vores kontakt videresender den forklaring han selv har modtaget oppefra:

These kind of ads are not exactly the ads we are looking for:

· our users are searching on our site, we do not want to push them to other sites to continue their search

· UEX is bad, it does not show product related results

· they are probably making more money than us L

· they are ‘in the way’ of good advertisers

1. Klikafregnede annoncer, men de besøgende skal helst ikke sendes videre Huh?

2a. Et feed sørgede for at vise de af vores produkter i annoncen, der var mest relaterede til den søgning der var lavet og vi annoncerede selvfølgelig kun i de kategorier, der matchede vores. Der var forskel på klikprisen, så vi gav lidt mere for et klik til en Nokia telefon, end de andre modeller. Det resulterede i, at de tidligere på året valgte at vise vores Nokia produkter på alle søgninger, hvilket jo naturligvis giver en langt dårligere CTR.

2b. Nu vises 4 annoncer fra samme annoncør, der sælger andre produkter, end det der søges efter Huh?

3. Misundelse er en grim ting Wink

4. Der er 4 annoncepladser på hver søgning, nu er der 1 annoncør istedet for 2 Huh?

Det er lidt vildt, at der er tale om et kæmpe globalt firma, for de er åbenbart ikke interesserede i at tjene penge...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes uhyggeligt mange økonomiske analfabeter ansat i store virksomheder, nationalt som internationalt.

Din historie er langtfra enestående. Jeg har selv været ansat i en stor dansk virksomhed, hvor der også blev blev truffet ekstremt mange ukloge beslutninger.
Den eneste grund til at den fortsat er i live, er at den har staten som kunde :=).

Men surt for dig, håber ikke det betyder så meget, hvilket jeg ikke går ud fra med det beløb du nævner.

/Thomas

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rommy:
håber ikke det betyder så meget, hvilket jeg ikke går ud fra med det beløb du nævner.

Nej overhovedet ikke. Det løb kun lige rundt, hvilket er succeskriteriet, når vi køber annoncering Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
they are probably making more money than us L

Ha! Så kan du lære at lade være med at tjene så mange penge! Big Smile

Jeg har sjældent hørt noget så dumt, og jeg har altså hørt lidt af hvert gennem tiderne. Men det giver god mening hvis I tjener mere end dem, når de på den måde vælger at sige nej tak, til kunder der gerne vil lægge penge i deres kasse :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Nicolaj Thomasen:
they are probably making more money than us L

Ha! Så kan du lære at lade være med at tjene så mange penge! Big Smile

Jeg har sjældent hørt noget så dumt, og jeg har altså hørt lidt af hvert gennem tiderne. Men det giver god mening hvis I tjener mere end dem, når de på den måde vælger at sige nej tak, til kunder der gerne vil lægge penge i deres kasse :o)

Vores danske kontakt fortalte, at vi var nogle af de eneste, der rent faktisk kunne lave overskud via deres klikannoncering og at han absolut ikke var enig i ordren oppefra.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
· our users are searching on our site, we do not want to push them to other sites to continue their search

Det skyldes vel at de også kører affiliate -aftaler på de viste resultater, og derfor tjener 2-3.000% på et klik i deres resultater som fører til køb, fremfor et annonceklik til et konkurerende site - det er god  logik.

Det er sådan jeg læser svaret "oppefra"

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

Nicolaj Thomasen:
· our users are searching on our site, we do not want to push them to other sites to continue their search

Det skyldes vel at de også kører affiliate -aftaler på de viste resultater, og derfor tjener 2-3.000% på et klik i deres resultater som fører til køb, fremfor et annonceklik til et konkurerende site - det er god  logik.

Det er sådan jeg læser svaret "oppefra"

Nej det gør de ikke, men det burde de gøre i langt højere grad, ligesom en række af de andre store danske portaler.

Udover de 4 klikafregnede resultater (der nu er andre produkter end det søgte), er det gratis annoncer fra private, hvoraf nogle koster et mindre beløb for en fremhævning af annoncen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle vel ikke være en farvet avis? 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Nej det gør de ikke, men det burde de gøre i langt højere grad, ligesom en række af de andre store danske portaler.

Ja så giver det sgu ikke megen mening Huh?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)