Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God kundeservice giver pote!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Beskytter.dk Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg kommer lige fra en radio/tv-butik, hvor jeg med min familie, var ude at kigge efter anlæg til vores nye fladskærm.
Det er også derfor jeg skriver dette indlæg.
I radio/tv-butikken blev jeg straks modtaget af en medarbejder, som spurgte pænt om vi fik hjælp - hvilket jeg var positivt overrasket over.

Men denne medarbejder ville blot prøve, at sælge os de dyreste produkter.
Til trods for at vi siger vi ikke er interesserede, i at købe anlæg til 10.000, når fladskærmen har kostet mindre, bliver han ved med at prøve at sælge os de dyreste, og kun snakke om dem. 
Vi fortæller ham en sidste gang at vi ikke ønsker at købe så dyre produkter.
Det bliver han enormt fornærmet over, og pludselig kunne ingenting lade sig gøre.

Vi beslutter derfor at vi ikke ønsker at handle med den pågældende butik.  Sad

Med dette ville jeg blot minde om at det godt kan betale sig, at yde en kanon god kundeservice. Vi havde en rimelig klar idé om hvad det var vi ønskede at købe, inden vi trådte ind i butikken, men endte med at måtte forlade butikken, uden at købe noget.
Det kan godt være de ikke havde tjent så meget lige i denne omgang, men nu kommer de slet ikke til at tjene noget. Hvis han havde rådgivet os om de produkter vi havde kigget på inden, og evt. præsenteret nogle nye havde vi med 90% sikkerhed foretaget et køb netop i dag. 
Så havde vi også haft en god oplevelse, og formegentlig ville vi komme tilbage til butikken.

HUSK PÅ:
Har kunden en dårlig oplevelse, siger kunden det til MANGE.
Har kunden en god oplevelse, siger kunden det til FÅ.

- Sådan er det desværre!

Men nu hvor jeg ikke ønsker at handle i den pågældende forretning, ville jeg høre om der var nogle iværksættere her på amino, som forhandler sådanne anlæg.
Anlægget vi havde kigget på i radio/tv-forretningen var DETTE ANLÆG, som kostede 3.499,-.
Jeg vil gerne høre om der er nogle af jer, som kender nogle gode steder at handle med sådanne produkter, eller om i kender en iværksætter der fører dem Smile

Derudover vil jeg gerne høre jer aminoer om hvad i synes kundeservice betyder for en virksomhed?
Har i haft nogle oplevelser som denne, eller var dette blot et enestående eksempel?

GOD WEEKEND! Smile

Mvh
Rasmus 

Forretningens navn er fjernet af moderator jævnfør Aminos regler om ikke at hænge navngivne personer eller virksomheder ud.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 17:49
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:14

Ikke helt samme historie, men en historie om dårlig service.
Jeg havde for nylig denne oplevelse i en køkkenbutik..

Min mand, datter og jeg kommer ind og går og kigger, da vi skal have nyt køkken. En sælger går forbi og jeg spørger hvad sådan en vandhaneagtig ting med kogende vand som sidder på håndvasken koster.
Han siger "den koster 10.000"..
jeg siger "det var alligevel mange penge for sådan en"
han siger "nej, det er ikke maneg penge hvis man bruger 100.000 på et køkken"
Jeg smiler og siger "nej, men vi skal så heller ikke bruge 100.000, nok nærmere 50.000"

... og så sagde han ikke mere - han vente sig bare om og gik!!
(Der var ikke andre kunder i butikken, så det var ikke derfor - han gik hen og snakkede med en anden sælger.)

Aldrig i mit liv har jeg oplevet så uhøflig opførsel.. og det var ikke engang et køkkenfirma med specielt dyre køkkener, det var sådan et mellemklasse sted. Jeg fortralte om den dårlige opførsel til min kollega, som fortalte mig at han endda er indehaver af butikken. Gad vist hvor mange køkkener han får solgt!

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Beskytter.dk Skrevet kl. 18:55

Hej EAnielsen,

Det er sjovt du skriver!

I dag var jeg ovre i en anden butik som havde det anlæg jeg havde kigget på i den første butik.
De havde desværre ikke anlægget på lager, kun stående i butikken, hvor han kunne fratrække lidt af prisen.
Men derudover præsenterede han det SONY BDV-EF200 anlæg du også har på din side.
Men prisen hos ham var dog 3.499,-

Hvordan kan det være der er så stor forskel på din pris og på hans pris i butikken? :-)

Mvh
Rasmus 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 19:01

Hej Rasmus

Du har ret i, at god service betyder rigtig meget. Man kan bruge en masse penge på reklamer, men jeg foretrækker at yde så god en service, at mine kunder anbefaler mine programmer til andre.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30

Hej Rasmus B

Undskyld mit lidt negative indspark her.

Hvis I viste hvad I kikkede efter, og ikke ville offer penge på det, så er der stadig bilka.....

Nu er de fleste radio/TV forhandler ikke i den prisklasse, og har opgivet at tage priskampen op, mod det segment. Men tilgengæld gives der så en anden service, når man køber de produkter.

Man skal altid tænke på, at god service handler også om at man vil bruge penge. Hvis jeg mærker at en af mine kunder ikke køber så meget som en af mine gode kunder, så vil jeg da give min mere betalende kunde mere tid. Det handler om forretningssans.

Og det er det samme som der sker i en radio/tv forretning, de er presset på pengepungen idag, der er bilka, el-giganten og så hele internettet. Og derfor har de valgt at satse på et segment fremfor et andet. Netop det lidt mere eksklusive. Og så er det ligegyldigt om TV'et har kostet mindre. For idag kan man faktisk få et udemærket tv, til mindre penge end et rimeligt anlæg, med surreround.

/Kenneth

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 19:47

Nu har jeg været i butik i 14 år, så har en vis erfaring, og vil der komme lidt med mit mantra, som jeg oplærer medarbejdere med.

God kundeservice er at give kunden et bedre oplevelse end ventet. At sælge varen billigere end ventet er ikke god kundeservice, det er bare dårlig købmandsskab.

Mht. god kundeservice, så selv om kunden giver udtryk for de IKKE vil købe en vare hos dig, så skal du (hvis tiden tillader det), altid rådgive kunden. Det kan godt være at kunden bruger 30 minutter af din tid på at købe den hos konkurrenten. Men du leverer mere end kunden forventet. Det gør alt andet lige at der er større chance for at kunden kommer til dig en anden gang.

At sælge varen billigere end kunden forventer er bare dumt. Jeg har oplevet 1000 vis af gange hvor kunden har besluttet sig for en vare, og står ved kassen og skal til at betale, og så ender med at få X% i rabat, fordi sælgeren ikke tør sige nej. Når kunden først har besluttet sig for varen, så skal der ikke gives rabat. Taber du en handel i ny og næ - ingen tvivl om det, men det bliver opvejet af du får fuld pris for dine andre handler.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:31

Anders Skovsende:
Mht. god kundeservice, så selv om kunden giver udtryk for de IKKE vil købe en vare hos dig, så skal du (hvis tiden tillader det), altid rådgive kunden. Det kan godt være at kunden bruger 30 minutter af din tid på at købe den hos konkurrenten. Men du leverer mere end kunden forventet.

Men man skal også huske at det kan være en "farlig" vej at gå. Det er fint nu, men næste gang kunden kommer, er det ikke mere end han / hun forventer, men præcis hvad de forventer.

Og hvis du så til den tid har butikken fuld af kunder, der rent faktisk gerne vil købe hos dig, har du lige pludselig den stik modsatte effekt, med en en utilfreds "kunde" der forlader din butik.

Og efter hvilket af de to ovenstående besøg hos dig, tror du kunden er mest tilbøjelig til at fortælle sin omgangskreds om sin oplevelse?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)