Hej alle. |
*mente www.bilbasen.dk
Hej alle. |
// Daniel Poulsen
Tror markedet er mættet i Danmark når vi har DBA og Bilbasen som de største aktører. Det svært at vurdere, men der næsten tale om duopol på brugtbils-sider-markedet (hvad man skal kalde det). Ved godt at dba er privat til privat, hvor bilbasen er b2c, men sagen er at DBA stadigvæk har annoncer fra forhandlere som så linker til bilbasen. Sådan har jeg forstået det. (ret mig hvis jeg tager fejl) Og ja, ved godt både bilbasen og DBA er ejet at Ebay. Hvilket igen er mit argument mod at gå i konkurrence mod bilbasen. Men med mindre du kan differentiere dig og har noget unik at tilbyde, så go for it. Men jeg vil ikke turde. Mvh, mig. :) |
Okay, jamen de har i hvert fald et meget tæt samarbejde de to sider. |
// Daniel Poulsen
Synes det lyder som et umuligt projekt hvis jeg skal være ærlig. Men igen, kan du lave noget unikt er der vel altid muligheder. |
hvor der er vilje og stædighed er der altid en mulighed det lykkes og det jo markedet der er kroner i når det lykkes og slå helt igennem |
som selvstændig bilforhandler vil jeg sige nej til en alm. side som dem der er i forvejen.
men ja til en special side som evt. kun engro biler eller kun defekte biler mv. ? Altså en side du kunne sælge til os forhandlere, hvis jeg nu lige har en bil jeg skal have skudt af fordi dn ikke passer ind i biksen, kan jeg sælge den billigt i dba. men bliver kimet ned af meget mørke folk der ikke vil give det jeg forlanger osv. altså evt. en side kun til forhandlere ?? |
Okay, det var en god ide, er selv i branchen, så kender meget til den. Hvis man nu lavede sådan en funktion at når man satte bilen til salg, så kunne man sætte "flueben" ved en hvor kun andre bilforhandlere kunne se den. Dvs. alle almindelige folk ikke kunne. Tror du det ville være godt? |
// Daniel Poulsen
Jeg ved at bilforhandlere (ethvertifald nogle) har en eller anden lukket database vist. |
De har ikke nogen "lukket" som sådan, bilbasen.dk vist nok et program, som er koblet sammen med deres side, men det kan man jo også selv lave.
|
// Daniel Poulsen