at de lyver/overdriver om kvalifikationer og referencer, så kan du roligt betragte dem som et midlertidigt problem
Hej T-Nielsen
Når jeg ser sådan en sætning, så må jeg desværre trække på smilebåndet 
Jeg er selv i en branche, hvor jeg tit ser det ene eller andet udråbt til danmarks bedste kvalitetet, og jeg har også været ude ved en ex potentiel kunde, hvor jeg kom til at sige at den kvalitet kan jeg desværre ikke lave, selvom jeg bandt mine arme på ryggen, og havde bind for øjenene......Mens ejeren var stolt af det....Så ikke det smarteste træk.
Der findes områder(brancher), hvor vi er van til at en faktura bliver dyrer, vi er van til at nogle ting ikke bliver som de er bestilt, og derfor er vi ikke altid med på at det er dårlig service eller kvalitet når vi ser det. Men at vi henskriver det til at sådan er den branche.
Og ja, jeg synes at det er en farlig udvikling, som vi har gang i. Og problemet er at der kommer flere og flere mennesker til, som der ikke har kendskab til det de bestiller. Og som en af mine kunder siger, det er dig der er ekspert, og hvis jeg mener at det vil se godt ud, så er det, det vi gør. Og så kan man være et dumt svin og sjuske sig igennem, eller man tager udfordringen op, og laver de drømme produkter man altid har ønsket sig...
Men generalt, så er det vigtigt at man kikker på sine konkurranter, ikke for at kopier eller efterligne dem, men for at finde ud af, hvad der sælger for dem. Men også for at se, hvad udvikling de laver, sådan at man ikke kommer bagefter.
Jeg kikker normalt ikke på om mine konkurranter "udelader" noget i deres tilbud, jeg ved at jeg resikere at kommende kunder sprøger ind til nogle ting. Og det er jeg forberedt på. Så på den måde kan jeg bruge det. For når man er forberedt så kan man også hurtigere komme med et ordentligt svar, som ikke er skræmmende. Men som virker profesionelt og som viser at man er en person der har styr på det. Og det giver 10x mere end at man skal vinde på at nedgøre andre.
/Kenneth