Hej Allan. Fik du nogensinde løst dit problem? Jeg har nemlig nøjagtig samme problemstilling - eget domæne og jeg modtager fint mails, men til en bestemt mailadresse forsvinder mine mails bare ud i den blå luft. Man bliver lidt små-paranoid ad det... :-)
Hej Lise,
En af de mulige årsager kan være, at der måske ikke er opsat en såkaldt "
SPF record" for dit domæne.
SPF (Sender Policy Framework) er en godkendelsesmetode vedrørende afsenderes domæne, hvorigennem domænets
administrator kan angive, hvilke værter (servere), som har lov til at sende e-mail på vegne af et givent domæne.
Hvis det domæne, du omtaler er projektledelsen.dk, så er der ikke opsat en sådan record.
Nogle antispam-løsninger sletter uden videre indkomne mails, som af systemet vurderes at være spam. Det kan være på grund af manglende
SPF-record, eller at domænet er blevet anmeldt til en såkaldt RBL-liste, som er et register over domæner, som er blevet anmeldt for spam.
Et tip, når man sender
fakturaer ud er at bede Outlook, hvis man bruger det, om at bede om kvittering for levering og eventuelt også om kvittering for åbning af den sendte mail.
Bliver man i tvivl, om en given mailadresse, man sender fakturaer eller andre mails til, er korrekt, kan man tjekke, om den eksisterer.
Nogle mailservere er sat mere end uhensigtsmæssigt op, så de bare sletter indkomne mails, når den indkomne mail ikke bliver opfattet som helt sikker.
Men der er altså også mange modtagere, som ikke tjekker deres "Uønsket post" mappe i deres mailprogram.
Det hjælper dog nogle gange på hukommelsen hos modtageren, at man kan fortælle, at deres mailserver har kvitteret for modtagelse af den fremsendte mail med
faktura. :-)
En anden mulig årsag, jeg har oplevet, er når en virksomhed har flyttet hostingudbyder fra en af de store udbydere til en anden, og så har glemt at slette mailkonti hos den nu tidligere hostingudbyder. Når en afsender, der har samme udbydere, som man nu har forladt, sender en mail, vil hostingudbyderens setup fejlagtigt tro, at den sendte mail blot skal leveres fra en lokal mailkonto hos den ene kunde til en anden lokal mailkonto hos den anden kunde. Og lokal er som nævnt mailkonti hos samme udbyder. De sendte mails når aldrig frem til den nye og nu gældende mailkonto hos modtageren - og hostingudbyderes, som leverer forkert tjekker ikke de offentlige MX-records, som ellers ville afsløre fejlen.
Det er som nævnt sket mange gange, når en virksomhed ikke har fået lukket kundeforhold korrekt ned hos den nu tidligere hostingudbyder. Gør man det ordentligt, så sker det ikke.
Håber du kan bruge det.

Dbh. John