Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!!! Nogle af mine mails kommer ikke frem. Outlook 2010

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i noget tid gået og været irriteret over at enkelte af mine leverandører aldrig svarer på mine mails. Ikke engang efter en rykker.

Sidenhen er det gået op for mig at mailene ganske enkelt ikke kommer frem. Jeg får ingen tilbage melding - de forsvinder bare.

Jeg har fået det bekræftet af 2 forskellige hvor jeg ikke kan sende mails til dem - men de kan godt til mig.

Det er helt sikkert det samme der er tilfældet med andre der ikke svarer.

Det er et kæmpe problem for mig, da jeg forhåbentlig snart skal til at sende ordrebekræftelser ud til mine kunder :)

Jeg håber nogle stjerner herinde kan hjælpe mig...

TAK!!!!

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:03

Det kan der selvfølgelig være flere årsager til.

1. Har de kigget i deres spam folder?

2. Hvilken mail udbyder bruger du? Nogle som hotmail gmail yahoo bliver nogle gange blokeret fra andre, idet der kommer en del spam fra dem.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 11:13

Den ender ikke i deres spam - de modtager den slet ikke.

Jeg har mit eget domæne - som er hosted over en virksomhed. Jeg har forespurgt dem, men har endnu ikke fået noget svar. Og forumet herinde plejer at indeholde så meget ekspertise at intet føles umuligt :)

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 23:33

Hej Allan. Fik du nogensinde løst dit problem? Jeg har nemlig nøjagtig samme problemstilling - eget domæne og jeg modtager fint mails, men til en bestemt mailadresse forsvinder mine mails bare ud i den blå luft. Man bliver lidt små-paranoid ad det... :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lise Halskov:

Hej Allan. Fik du nogensinde løst dit problem? Jeg har nemlig nøjagtig samme problemstilling - eget domæne og jeg modtager fint mails, men til en bestemt mailadresse forsvinder mine mails bare ud i den blå luft. Man bliver lidt små-paranoid ad det... :-)

Hej Lise,
En af de mulige årsager kan være, at der måske ikke er opsat en såkaldt "SPF record" for dit domæne.
SPF (Sender Policy Framework) er en godkendelsesmetode vedrørende afsenderes domæne, hvorigennem domænets administrator kan angive, hvilke værter (servere), som har lov til at sende e-mail på vegne af et givent domæne.
Hvis det domæne, du omtaler er projektledelsen.dk, så er der ikke opsat en sådan record.
Nogle antispam-løsninger sletter uden videre indkomne mails, som af systemet vurderes at være spam. Det kan være på grund af manglende SPF-record, eller at domænet er blevet anmeldt til en såkaldt RBL-liste, som er et register over domæner, som er blevet anmeldt for spam.
Et tip, når man sender fakturaer ud er at bede Outlook, hvis man bruger det, om at bede om kvittering for levering og eventuelt også om kvittering for åbning af den sendte mail.
Bliver man i tvivl, om en given mailadresse, man sender fakturaer eller andre mails til, er korrekt, kan man tjekke, om den eksisterer.
Det kan man f.eks gøre på http://verify-email.org/ .
Nogle mailservere er sat mere end uhensigtsmæssigt op, så de bare sletter indkomne mails, når den indkomne mail ikke bliver opfattet som helt sikker. 
Men der er altså også mange modtagere, som ikke tjekker deres "Uønsket post" mappe i deres mailprogram.
Det hjælper dog nogle gange på hukommelsen hos modtageren, at man kan fortælle, at deres mailserver har kvitteret for modtagelse af den fremsendte mail med faktura. :-)
En anden mulig årsag, jeg har oplevet, er når en virksomhed har flyttet hostingudbyder fra en af de store udbydere til en anden, og så har glemt at slette mailkonti hos den nu tidligere hostingudbyder. Når en afsender, der har samme udbydere, som man nu har forladt, sender en mail, vil hostingudbyderens setup fejlagtigt tro, at den sendte mail blot skal leveres fra en lokal mailkonto hos den ene kunde til en anden lokal mailkonto hos den anden kunde. Og lokal er som nævnt mailkonti hos samme udbyder. De sendte mails når aldrig frem til den nye og nu gældende mailkonto hos modtageren - og hostingudbyderes, som leverer forkert tjekker ikke de offentlige MX-records, som ellers ville afsløre fejlen.
Det er som nævnt sket mange gange, når en virksomhed ikke har fået lukket kundeforhold korrekt ned hos den nu tidligere hostingudbyder. Gør man det ordentligt, så sker det ikke. 
Håber du kan bruge det. Skype-Smile
Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 09:47

Hej John,  Tak for dit udførlige svar. Jeg tror ikke, det er i den uønskede mail folder, for det er tjekket, men jeg har sat min udbyder til at undersøge sagen. Hav en dejlig weekend, når du kommer dertil!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)