Hvis man f.eks. er mekaniker og gerne vil lave Audi, Opel og Fiat biler, hvad er bedst ? At have sin hjemmeside: www.olepetersen.com og en underside til hvert mærke, altså. www.olepetersen.com/audi-mekaniker , www.olepetersen.com/opel-mekaniker og i den dur
Eller
Lave en side til hvet, som: www.audi-mekaniker.com , www.opel-mekaniker.com og den vej ?
Hvad ville være den bedste løsning af de 2, hvis man ville op i søgemaskinerne på disse søgeord/fraser: /audi-mekaniker , /opel-mekaniker og /fiat-mekaniker ?
Er det fløjtende lige meget hvilken af de 2 løsninger man vælger?
Jeg mener nu godt at man kan arbejde på begge fronter. Altså sørge for at arbejde med indhold og seo på de enkelte mærker som undersider på det primære domæne samtidig med, at man bygger indhold på mindre microsites / keywordsites med links til dit primære domænes specifikke undersider.
Jeg har lavet et podcast sammen med Daniel fra Trendsonline.dk om netop dette emne, som du kan høre her, hvis du vil: Podcast om microsites
så mange domæner som muligt, og det er en god ide og lave et domæner for for hver sin mekaniker type,, og så kan man jo bare lave en side som også samler dem alle i en - > ikke :-) så har man sku det hele ikke
Personlig kan jeg ikke få nok domæner og helst som mit keyword
jeg sælger apple og har apple-store.dk og jeg sælger reklame og har dansk-reklame.dk