Hej Amino! Jeg er igang med at arbejde på en opstartsplan til mit eget lille firma. Først vil jeg lige fortælle kort om hvad jeg vil: Min plan er at tilbyde diverse serviceydelser indenfor marketing-området. Da fritidsjob ikke hænger på træerne hvor jeg kommer fra og da slet ikke de relevante af slagsen, har jeg endelig bestemt mig for at skabe mit eget. Jeg har styr på det faglige og der kommer mere til hele tiden, har også styr på at markedsføre min egen virksomhed og lave base både på internettet(primært) men også at komme lidt ud i lokalområdet. SPØRGSMÅL: Er der nogen der kan give mig at kort og nemt svar på hvorfor det ville være smart/usmart at få et CVR nummer fra starten af? Hvordan fungerer momsfri køb og salg? Må jeg gerne referere bruge pro bono arbejde som referencer? Det var det i første omgang, der dukker nok flere spørgsmål op løbende, og jeg modtager gerne gratis tips og råd :) På forhånd tak Mikkel |
Mikkel:Er der nogen der kan give mig at kort og nemt svar på hvorfor det ville være smart/usmart at få et CVR nummer fra starten af?
For at se hvor meget der kommer ind det første år, behøver du ikke nødvendigvis lade dig momsregistere... Du må omsætte for op til vistnok ca. kr. 55.000,-, før du behøver at lade dig momsregistere...
Du skal umiddelbart kun lade dig momregistere i det omfang at du eventuelt skal ud at anskaffe dig f.eks. inventar, PC, maskiner o.l.. for så at trække momsen fra.. Ellers ikke i første omgang.
Tjek på www.ivaekst.dk
mvh. Michael