Er det nogle specifikke ting du er i tvivl om? Det er mere effektivt at svare på nogle spørgsmål... Der er jo ingen grund til at vi skriver en masse du i forvejen har styr på :)
Der er rigtig mange ting man skal tage hensyn - Helt generelt handler det vel om hvad man ønsker at lave, finde ud af om der er et markeds, finde sin målgruppe, og så sælge varen. Så kort sagt handler det om at man skal planlægge hvad man gør, så man ikke brænder nallerne mere end højst nødvendigt.
Men som skrevet før, vil du kunne få nogle bedre svar hvis du kommer med nogle konkrete spørgsmål?
Et reklamebureau skal kunne sælger andres ydelser/produkter/brands og ikke mindst budskaber i forbindelse med dette. Og på en måde som kunden jo naturligvis ikke selv kan eller har fantasi til...
Men til at starte med skal man vel kunne sælge sig selv??? Så prøv at kigge på dit eget indlæg og se hvor struktureret og salgsbart det lige er? Altså hvor tydeligt dit budskab lige skinner igennem og når frem til modtagere på en klar måde...!
Foruden at man bør vide alt det om jura, copyrights, trademarks og markedsføringsloven, som kunderne ikke kan forventes at vide, så man kan guide dem korrekt.
Har set alt alt for mange gange at virksomheder rådgives forkert eller bureauet blæser på loven enten af uvidenhed eller manglende moral, med det til følge at kunden står med risikoen for kæmpe sagsanlæg osv.
Så at have styr på den rådgivende vejledning og kende hele spillebanen er et absolut must.
Men sådan er det vel med alt god og professionel service. Man forventer jo at sælger har styr på sine ting, så kunden ikke skal bekymre sig om den slags.
Alt teknisk viden skal også være i orden ved fx tryksager mv, men ja - der er mange elementer der skal gå op i en højre enhed før man får succes med det.
Jeg har selvfølgelig undersøgt grundigt, om der er substituerende virksomheder i mit distrikt :-)
Derudover har jeg selvfølgelig arbejdet med billede & designprogrammer i meget lang tid.
Men jeg skal selvfølgelig vide om man skal have en eller anden form for certifikat, for at blive erklæret egnet som "Reklame Bureau". Derudover vil jeg gerne høre om erfaringer, hvis nogen er inden for branchen.
Hvis det er er lige netop det, du virkelig brænder for, så kast dig ud i det Asbjørn. At forfølge sin iværksætterdrøm er en fantastisk oplevelsesrejse i min optik. Bliver den en succes er det skønt - bliver den ikke har du erfaringer i rygsækken, der kan bringe dig positivt videre på anden vis.