Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KONY 2012 - I Danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har efterhånden set rigtig mange dokumentarer i mit liv. Jeg har efterhånden set rigtige mange propaganda kampagner, og alt hvad der hører til i den genre. Men når jeg falder over et emne som berører børn, så rammer det ekstra hårdt.

Jeg er netop blevet færdig med at se en video med titlen KONY 2012, som varede i alt omkring 30 min.

Efterhånden er jeg blevet god til ikke at blive opslugt af stemninger og ideer, men denne ramte mig mere end jeg regnede med alene af den grund fordi den handler om børn i Afrika som bliver voldtaget, kidnappet, slået ihjel osv.

I finder den her ---> KONY 2012  

Grunden til at jeg slår denne tråd op er fordi at jeg tog mig selv i, efter at have set videoen, at spørge om de ting jeg havde gang i i mit liv på nuværende tidspunkt overhovedet var vigtige?

Hvordan kan skole, affiliate marketing og andre ting have betydning når millioner af børn i Afrika og andre steder i verden lider, dør og bliver voldtaget.

Jeg er klar over at jeg sætter det på en spids, men jeg kan hellere ikke komme udenom at det sker. Og det kan I hellere ikke.

Grunden til at KONY 2012 er relavant her på Amino (udover de menneskelige værdier), så er det en genial måde at markedsføre en ide på.

Et glimrende citat fra filmen:

"Nothing is more powerful than an idea whose time has come. Nothing is more powerfil than an idea whose time is now.

Selve filmen handler om ramte krigsbørn i Afrika. Instruktøren og manden bag hele ideen er Jason Russel som forsøger at gøre diktatoren og krigsforbryderen Joseph Kony kendt 

Korrekt du læste rigtigt. Kendt. Nogle af de største stjerner i verden har underskrevet kontrakter hvor de vil deltage i reklamer og andet for at sætte spotlight på Joseph Kony.

For første gang nogensinde i Amerikas historier er det lykkedes Jason Russel og hans aktivistgruppe at presse den amerikanske regering til, at sende rådgivere og militær folk til et område som ingen økonomisk interesse har.

Deres eneste formål er, at forsøge at fange Joseph Kony.

Den amerikanske regering har dog udtalt, at de vil hjælpe i år 2012 og ikke længere.

Selve KONY 2012 kampagnen minder på mange måder om Obamas "Yes we can", men jeg vil mene at denne er langt vigtigere end et præsident valg.

Jeg kunne forstille mig at mange Aminoer og andre iværksættere kunne finde en god måde at støtte KONY 2012. Ikke kun for børn i Afrika, men også for deres egen forretning.

Hvis du har tid. Se videoen Smile

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 14:50

Sasa Kovacevic:
Hvordan kan skole, affiliate marketing og andre ting have betydning når millioner af børn i Afrika og andre steder i verden lider, dør og bliver voldtaget.

Lad mig udfordre det citat og spørge, hvorfor skulle andre folks lidelser have nogen betydning for dine fremskridt i livet? Der findes millioner af lidende folk i verden, hjemløse, sultne, fanger osv så hvorfor skulle jeg begynde at koncentrere mig om det? Jeg kan ikke styre hvad der foregår 5000 kilometer væk, men jeg KAN styre at jeg selv får en uddannelse, jeg kan styre at jeg selv hver dag vågner op og arbejder med noget jeg har lyst til.

Naturligvis kan man støtte indsamlinger, men decideret at stille spørgsmålstegn ved at man lever sit liv velvidende om at andre har det af helvede til, det forstår jeg ikke lige logikken bag.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 15:01

Kristoffer Broholm:
Lad mig udfordre det citat og spørge, hvorfor skulle andre folks lidelser have nogen betydning for dine fremskridt i livet?

Hej Kristoffer.

Lad mig udfordre dit citat så Smile 

Jeg vil mene at der er andre ting som er større end mig, og for den sags skyld også dig. Disse ting er mindre årige børn som lider, bliver voldtaget og hvad der ellers følger med.

Du har fuldstændig ret i, at der findes millioner af lidende mennesker i verden. Men lad mig understrege at det ikke er korrekt når du siger, at du ikke kan styre hvad der er 5000 km væk.

Rent bogstavligtalt så kan du naturligvis ikke nu og her, men du kan få en vis indflydelse. Alt afhængig af din magt og økonomi.

Hvis Martin Luther King, Dalai Lama og andre havde sagt det samme som dig, så kan det være at nogle ting i dag ville have været anderledes eller at deres visioner ville have været endnu længere om at komme.

Det eneste jeg vil påpege er, at vi måske godt kan glemme hvor meget vi selv er i stand til at udrette i forhold til hvad vi udretter lige nu.

Med andre ord så kan vi alle sammen være en smule bedre mennesker.

Og ved at vi er en smule bedre mennesker, så er vi også med til at forbedre forretningen, kærlighedslivet og andre mennesker omkring os.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:10

Sasa Kovacevic:

Kristoffer Broholm:
Lad mig udfordre det citat og spørge, hvorfor skulle andre folks lidelser have nogen betydning for dine fremskridt i livet?

Hej Kristoffer.

Lad mig udfordre dit citat så Smile 

Jeg vil mene at der er andre ting som er større end mig, og for den sags skyld også dig. Disse ting er mindre årige børn som lider, bliver voldtaget og hvad der ellers følger med.

Du har fuldstændig ret i, at der findes millioner af lidende mennesker i verden. Men lad mig understrege at det ikke er korrekt når du siger, at du ikke kan styre hvad der er 5000 km væk.

Rent bogstavligtalt så kan du naturligvis ikke nu og her, men du kan få en vis indflydelse. Alt afhængig af din magt og økonomi.

Hvis Martin Luther King, Dalai Lama og andre havde sagt det samme som dig, så kan det være at nogle ting i dag ville have været anderledes eller at deres visioner ville have været endnu længere om at komme.

Det eneste jeg vil påpege er, at vi måske godt kan glemme hvor meget vi selv er i stand til at udrette i forhold til hvad vi udretter lige nu.

Med andre ord så kan vi alle sammen være en smule bedre mennesker.

Og ved at vi er en smule bedre mennesker, så er vi også med til at forbedre forretningen, kærlighedslivet og andre mennesker omkring os.

Jeg er ikke uenig i at vi kan støtte økonomisk, hvilket jeg også sagde. Men jeg synes der er meget langt fra at støtte på den måde til faktisk og stoppe op og gøre dit liv til mindre værd, bare fordi der er nogen der har det hårdt. 

Jeg ved ikke helt hvordan relevansen er til at sige hvis nu Martin Luther og Dalai Lama havde sagt det samme. Der er jo væsentlig forskel på rettigheder for sorte til en situation i afrika som ikke er ændret i mange årtier og ikke umiddelbart kan løses.

Vi kan da godt blive ved med at sende penge eller stille sig op og slå på kamptrommen mod fattigdom og armod, men ultimativt er der så meget korruption og guerillasamfund at vores gavmildhed i ret stor omfang går spildt.

Igen, jeg siger ikke at man ikke skal støtte, men det var heller ikke hvad mine originale overvejelser omhandlede. 

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 17:19

Du skal hellere ikke misforstå mig. Jeg går ikke altid ind for, at man skal sende penge som støtte. Afrika har længe været et stereotyp for, at man skal sende penge for at hjælpe, men som du selv siger så er det ofte at gavmildhed går til spilde.

Istedet skal man bringe innovation og kapitalisme for at skabe værdi. Men det er en anden sang.

Jeg mener bare at det til tider kan være frustrerende ikke at have magt nok eller økonomi til at gøre en forskel for andre som virkelig har brug for det, og ikke selv tænke over hvad det næste er man vil købe til sig selv eller en anden som ikke har brug for det.

Men angående Luther så har det relevans. Hans sag var ikke kun for sorte, men for alle som blev og bliver uretfærdigt behandlet på grund af fysiske og genetiske træk. Jeg føler at jeg sagtens kan sidestille det med børn som bliver udnyttet kun på grund af at de er børn.

Men ja. Jeg ved ikke hvor meget der er at diskuttere i denne sag Smile 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)