Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om start af virksomhed I/S

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal oprette en virksomhed med min gode ven som jeg også deler bopæl med. Vi vil gerne starte en virksomhed (er startet, vi skal registres nu). Vi har efter noget tid fundet og besluttet os for at starte et enkeltmandsvirksomhed med 2 ejer altså et interessentselskab (min ven og jeg), så vi ejer 50/50. Mit spørgsmål er således:

1. Er det lige meget hvem af os (jeg eller min ven) der registrer virksomheden over virk.dk? da man jo først skal registrere virksomheden, før at få lov til at lave et IS.!?

2. Er det en god ide at få en advokat ind over? og hvis ja, hvorfor?

3. Skal vi selv oplyse at virksomhedens overskud/underskud skal deles i to, da vi er to, eller kan skat godt selv regne den ud? :P (ja man ved jo aldrig)

4. Er der noget ellers vi skal være opmærksomme på, ved registreringen af et IS?

mange hilsner
Villan M.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

1. Det er uden betydning, hvem af jer der registrer virksomheden.

2. I bør lave en i/s kontrakt. I kan bruge en advokat, men i kan også finde en kontrakt på nettet.

3. Virksomhedens over/underskud skal udfyldes på jeres udvidet selvangivelse en gang om året. Brug evt. en revisor.

4. I hæfter i fællesskab for den gæld i stifter.

Mvh.

Karsten

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 14:15

3. du skriver at vi evt. skal gøre brug af en revisor? men hvorfor? vi er en ung fattig virksomhed så vi har ikke råd til sådan en herre. Er det meget svært at lave den udvidet selvangivelse uden en revisor?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23

VillanP:

3. du skriver at vi evt. skal gøre brug af en revisor? men hvorfor? vi er en ung fattig virksomhed så vi har ikke råd til sådan en herre. Er det meget svært at lave den udvidet selvangivelse uden en revisor?

Nej, hvis i kan lave et regnskab og selv udfylde en almindelig selvangivelse, kan i sikkert også let overskue en udvidet selvangivelse. Der er god vejledning til de enkelte felter på skat's hjemmeside, så det er ikke svært i mine øjne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej VillanP

Jeg er selv advokat og derfor ikke helt uhildet!

Jeg har ført så mange sager for deltagere i interessentskaber, hvor I/S aftalen ikke har været skruet ordentlig sammen, at jeg med sikkerhed kan side at de få tusinde du eller I anvender på professionel bistand - meget let og måske hurtigt kan vise sig at være de rene håndører.

Jeg vil godt bistå jer og I er velkomne til at maile mig på jacob@rue.dk

Tilmeldt 6. Mar 12
Skrevet kl. 16:00

Kære Jacob

Tak for din henvendelse men til vores held har vi allerede en advokat der vil hjælpe os men kontrakten.

mvh Villan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)