Hey Meik - Tak for det. Ja selvfølgelig hvis man har rådighedsbeløbet vil jeg altid søge en fotograf, men det er også sjovt at prøve selv og ta ved lære hvordan osv. Så hvis man ofte får nye varer selv kan prøve at lege lidt! Det vil jeg da klart opfordre folk til!! |
Richard:Det er jo så helt klart din mening - den skal du have ret til at have, som alle andre har en mening..
Noget andet er så at han har helt ret.
Når vi udvikler webshops og laver konverteringsoptimering.. Hvis jeg ser produktbilleder som førnævnte, så går jeg også ud og drukner mig i samme andedam som Dennis.
Ikke nok med at billederne vil bryde en hver form for brugeroplevelse og estetik i shoppen, det vil også ødelægge call2action og nedbringe konverteringsraten væsentligt.
Jeg har stadig til gode at lave en direkte test og analyse af forskellen fra den her slags produkt billeder og så til gode produktbilleder der er fritlagt ordentligt, men jeg tror ikke vi taler under 5%.
Overvej, hvorfor firmaer som Miinto vælger at lade webshops få alt deres tøj fotograferet fuldstændig gratis, og også leveret tilbage igen? - Fordi det simpelthen sælger så meget bedre at det kan svare sig.
Når det er sagt jo så er det klart at alt koster og det løber op.. Men samtidig kan vi jo sige det samme om ordentlige produkttekster, metabeskrivelser og metatitler og sørge for unikt indhold på alle produkterne for at kunne forvente at de ligger godt i søgemaskinerne så der kommer massere af salg.
Eller for den sags skyld et ordentligt webshop design, så kunderne får en god brugeroplevelse og konverteringsraten går i top, sammen med fastholdelse og mersalg.. Alting følges ad og hvis man vil have succes online, så bliver man simpelthen nød til at oppe sig. Ellers ender man med at side bagerst i bussen.
Det er klart at der er meget man kan gøre selv, men som minimum bør man i hvert fald have sine produkt fotos fritlagt. Alt andet er simpelthen selvdestruktivt.